استاندار سمنان:

انتخابات شاخص مهم دلبستگی مردم به نظام جمهوری اسلامی است

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۱۲:۳۱:۳۸
کد خبر: ۹۵۰۳۴۳
انتخابات شاخص مهم دلبستگی مردم به نظام جمهوری اسلامی است
استاندار سمنان گفت: انتخابات و حضور پرشور آحاد جامعه در این رویداد سیاسی مهم ، شاخص مهم دلبستگی مردم به نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ علیرضا آشناگر روز سه‌شنبه در ششمین نشست شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: اتحاد و همدلی رمز خنثی‌سازی توطئه‌های استکبار جهانی و اعتلای روز افزون نظام جمهوری اسلامی است.
وی خاطر نشان کرد: در مرحله اول یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، تعداد نام‌نویسی، قابل توجه بود و اکنون ۶۳ درصد رد صلاحیت و اعلام عدم احراز شدند که نسبت به دور قبل این آمار افزایش داشته است.
استاندار سمنان ادامه داد: امیدواریم در مرحله دیگر برای بررسی صلاحیت‌ها ، آنهایی که دارای برنامه برای توسعه کشور هستند به صحنه انتخابات برگردند.
وی تصریح کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات مطالبه رهبر معظم انقلاب و مردم است و این رویداد مهم سیاسی شاخص مهم دلبستگی مردم به نظام جمهوری اسلامی است.
استاندار سمنان ادامه داد: مدیران و دستگاه‌های اجرایی حق دخالت در مسایل انتخاباتی را ندارند و باید اصل بی‌طرفی از سوی این مدیران رعایت شود.
استاندار سمنان تصریح کرد: ملاک در برگزاری انتخابات قانون است و مقدمات برای برگزاری انتخابات در استان فراهم شده است و فضایی در استان ایجاد شود که مردم با امنیت به راحتی پای صندوق های رای حاضر شوند.
وی با بیان اینکه برای اجرای انتخاب سالم همه مردم و مسئولان باید تلاش کنند، گفت: دستگاه های اجرایی براساس قانون امکانات و نیروی انسانی خود را در صورت نیاز در اختیار ستاد انتخابات استان قرار دهند.
وی تصریح کرد: همه افرادی که دست به قلم هستند فضای انتخابات را با اتحاد و همدلی برای حضور پرشور مردم در این رویداد سیاسی فراهم کنند.
وی گفت: نامزدها مردم را وارد دو قطبی سوری نکنند و تبلیغات انتخاباتی نباید به گونه ای باشد که فضای سیاسی به نفع استان نباشد.
استاندار سمنان در بخش دیگری از اظهارت خود گفت: هوشمند سازی فعالیت‌های اداری و استفاده از زیرساخت های دولت الکترونیک مورد توجه باشد و ۶۰۰ نقطه اتصال به دولت الکترونیک در استان وجود دارد. استاندار سمنان گفت: با تحقق دولت الکترونیک از سفرهای غیرضروری مسئولان باید حذف شود.
وی تصریح کرد: در هفته‌ای که گذشت شاهد چند رویداد تلخ بودیم که قلب‌های مردم را به شدت جریحه‌دار کرد و غم سنگینی بر مردم حاکم شد.
وی خاطر نشان کرد: از چند رویداد پشت سرهم ، اولین رویداد تلخ مربوط به جنایت آمریکا در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی که محبوب دلها مردم ایران و منطقه هستند، بود‌.
وی گفت: از صمیم قلب از قدرشناسی مردم ایران سپاسگزاریم که همه جریان‌های سیاسی و فکری و همه اقشار جامعه با اندوه به پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی ادای احترام کردند.
وی تصریح کرد: دومین رویداد تلخ، جان باختگان برخی از تشییع کنندگان پیکر حاج قاسم سلیمانی بود و برای بازماندگان این عزیزان صبر و شکیبابی آرزو می‌کنیم.
استاندار سمنان گفت: رویداد تلخ دیگری که داشتیم آن هم در پی خطای انسانی ، سانحه هوایی بود و حسب دستور رهبر معظم انقلاب، سران قوا و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابعاد این حادثه را تفحص خواهند کرد.
وی تصریح کرد: این غم و اندوه با اتفاق‌های خوب که با همدلی و همراهی مردم با انقلاب و اسلام همراه خواهد بود به یاری خدواند به اتمام برسد و مردم ایران در شادی و نشاط باشند.
استاندار سمنان ادامه داد: وقوع سیل در سیستان و بلوچستان که باعث گرفتارهایی برای مردم شده بود و ابراز همدردری اقشار با مردم این دیار و تلاش مسئولان برای امدادرسانی ادامه یابد.
وی افزود: مدیریت استان سمنان برای کمک به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان آمادگی دارد.
وی گفت: ترور شهید سلیمانی یک جنایت واقعی بود و این اقدام به مطالبه گری محور مقاومت برای قصاص خون این شهید تبدیل شد‌.
وی افزود: اگر قصاص خون سردار سلیمانی گرفته نشود ترور های از این دست به یک رویه منجر خواهد شد.
آشناگر گفت: ایران اسلامی بعد از جنگ جهانی دوم اولین کشوری بود که به پایگاه نظامی امریکا ورود کرد و پیروزی اصلی در حمله ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق نشان از درماندگی استکبار جهانی است.

منبع:روابط عمومی ، تشریفات و امور بین الملل استانداری سمنان

 

نظر شما