یک هزار هکتار از زمین‌های زراعی قصرشیرین به کشت سیب زمینی اختصاص یافت

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۱۱:۲۱:۵۵
کد خبر: ۹۵۰۸۱۴
یک هزار هکتار از زمین‌های زراعی قصرشیرین به کشت سیب زمینی اختصاص یافت
مدیرجهاد کشاورزی قصرشیرین گفت : یک هزار هکتار از زمین‌های زراعی این شهرستان گرمسیری، امسال به کشت سیب زمینی اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ اردشیر نورمحمدی، مدیرجهاد کشاورزی قصرشیرین، گفت : ارقام کشت شده سیب زمینی در مزارع زیرکشت این محصول از نوع سانته، مارپلا و آگریا، برون و مارفونا و رقم جدیدی به نام فابولا است که پیش بینی می‌شود با توجه به رطوبت خاک و بارندگی‌های مناسب در صورت نبود سرما و یخبندان، از هر هکتار زمین‌های کشت شده بین ۲۵ تا ۳۰ تن سیب زمینی برداشت و روانه بازار مصرف شود.

او گفت : کشت سیب زمینی در صورت مساعد بودن شرایط محیطی در هوای آزاد و در فصل بهار کشت می‌شود، ولی با توجه به گرمسیر بودن قصرشیرین، این محصول در زمستان کشت می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: برداشت محصول سیب زمینی در قصرشیرین با توجه به گرمسیر بودن این شهرستان مرزی در اردیبهشت انجام می‌شود که میزان برداشت این محصول به مدیریت مزرعه، رطوبت نسبی و همچنین دما بستگی دارد.

نورمحمدی افزود: بذر سیب زمینی از مکان‌های معتبر خریداری و تامین شده و با تمهیدات اتخاذ شده از ورود بذر‌های آلوده جلوگیری می‌شود و همچنین کارشناسان بر مراحل کشت نظارت دارند ضمن اینکه کود به میزان مورد نیاز از نوع فسفاته، پتاسه و اوره نیز در بین کشاورزان توزیع شده است.

او افزود: پارسال در مجموع ۱۶ هزار و ۵۰۰ تن محصول سیب زمینی از مزارع شهرستان قصرشیرین برداشت شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز