آمادگی سمنان برای برگزاری جشن محو بی سوادی

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۱۴:۰۵:۱۲
کد خبر: ۹۵۰۹۷۴
آمادگی سمنان برای برگزاری جشن محو بی سوادی
راهبردهای ارتقاء سطح سواد و اجرای طرح های سواد آموزی در نشست شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزی استان سمنان بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ شاپور محمدزاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در این نشست گفت :  سمنان یکی از استانهای شاخص کشور در سطح سواد است و بر اساس جدیدترین سرشماری ها نرخ باسوادی استان سمنان 2 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
استاندار سمنان نیز در این نشست به شاخص ملی 98 درصدی باسوادی استان سمنان اشاره کرد و گفت : برای برگزاری جشن ریشه کنی بیسوادی در مناطق منتخب و مورد تایید نهضت سواد آموزی کشور آمادگی داریم.
علیرضا آشناگر از وجود ظرفیت های مناسب تامین اعتبار ریشه کنی بیسوادی در استان خبر داد و تصریح کرد : طبق آمارهای استانی اجرای این طرح در مناطق محروم و روستاهای میامی و آرادان می تواند در اولویت قرار گیرد.
وی خلاقیت و ابتکار در آموزش ها و اداره مدارس را از راهکارهای تربیت دانش آموزان خلاق دانست و بر افزایش نشاط اجتماعی و ایجاد فضای گفتگو در محیط های آموزشی تاکید کرد.
همچنین با حضور رییس سازمان نهضت سواد آموزی کشور، مدرسه مشارکتی سه کلاسه امام هادی (ع) روستای اعلاء سمنان به بهره برداری رسید.
این مدرسه دارای 368 متر مربع زیربناست و 600 میلیون تومان از هزینه 718 میلیون تومانی ساخت آن را خیر مدرسه ساز محسن پورفخار پرداخت کرده است.

 

نظر شما