بیانیه شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان مرکزی در اعتراض به رد صلاحیت های گسترده و عدم امکان رقابت در انتخابات مجلس یازدهم؛

کشور نیازمند یک انتخابات رقابتی است

۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۱۶:۱۷:۲۶
کد خبر: ۹۵۳۲۵۴
کشور نیازمند یک انتخابات رقابتی است
به دلیل رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان، امکان ارائه لیست و فعالیت های انتخاباتی در حوزه های انتخابیه ساوه و زرندیه، خمین، تفرش، آشتیان و فراهان، محلات،دلیجان و نراق وجود ندارد.

به گزارش برنا از اراک ،  در حوزه انتخابیه اراک، خنداب و‌ کمیجان از مجموع ۱۴۸ ثبت نام کننده برای دو کرسی نمایندگی، تنها یک اصلاح طلب تایید صلاحیت شده است. متن کامال این بیانیه را  که نسخه ای از آن در اختیار برنا قرار گرفته است در ذیل بخوانید:

به نام خدا

شهروندان گرامی استان مرکزی 

 به دلیل عدم رغبت بسیاری از  اصلاح طلبان شاخص و دیگر نخبگان سیاسی و اجتماعی برای ثبت نام در #انتخابات یازدهمین دوره مجلس که بازتابی از فضای مبهم و توام با یاس جامعه است، شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان مرکزی برای جلوگیری از حذف خود خواسته طرفداران جامعه مدنی، دموکراسی، حاکمیت پاسخگو و‌ حکمرانی مطلوب، تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفت و با دعوت از اصلاح طلبان و دیگر نخبگان سیاسی و‌ اجتماعی در سراسر استان مرکزی تلاش کرد چراغ راه #دموکراسی را روشن نگاه دارد.

 اما متاسفانه تمام ثبت نام کنندگان با گرایش اصلاح طلبی به غیر از دو نماینده فعلی اراک و‌ شازند، که عضو #فراکسیون_امید هستند #ردصلاحیت شدند تا عملا برسرپنج کرسی دیگر استان مرکزی در #مجلس امکان هیچ رقابت انتخاباتی برای اصلاح طلبان وجود نداشته باشد. 

 در حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان از مجموع ۱۴۸ ثبت نام کننده تنها یک گزینه اصلاح طلب تایید صلاحیت شده و در شهرستان #شازند نیز از مجموع ۴۹ ثبت نام کننده تنها یک اصلاح طلب در فهرست تایید صلاحیت شدگان قرار گرفته است. 

 این در حالی است که درحوزه انتخابیه #ساوه و زرندیه نخست تنها یک گزینه اصلاح طلب تایید صلاحیت شد، اما چند روز پس از آن صلاحیت ایشان هم رد شد تا مشخص شود همین اندک تایید صلاحیت ها نیز چندان دوامی نداشته و دارای اعتبار نیست. 

سئوال مهم این است که چه  مستنداتی و توسط چه کسانی در پرونده ها وارد می شود که یک نامزد انتخابات پس از انجام استعلام از مراجع قانونی چهارگانه #تایید_صلاحیت می شود اما تنها چند روز بعد این تایید صلاحیت را باطل اعلام می کنند!

 شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان مرکزی به هیات های نظارت، شورای نگهبان و البته #استاندار و #فرمانداران یادآور می شود که رعایت قانون در نحوه تعیین صلاحیت نامزدهای انتخابات و امکان شکل گیری فرایند رقابت، لازمه #حکمرانی_خوب  و اعمال حق انتخاب شدن و انتخاب کردن به صورت آزادانه، از بدیهی ترین #حقوق_قانونی و #شهروندی است و مسوولیت حفظ این روند قانونی با مسوولان است. 

 برگزاری انتخابات رقابتی از حقوق اساسی ملت و دوای درد کشور است اما پس از این همه سال کماکان گرفتار مفاهیم اولیه انتخابات هستیم.

 #رد_صلاحیت اصلاح طلبان و فعالان سیاسی و اجتماعی در این دور از انتخابات مجلس درست در جهت عکس درک اصلاح طلبان مبنی بر لزوم حضور نخبگان و‌مردم در فضای سیاسی برای بهبود وضعیت کشور است.

   در شرایط فعلی و با وجود #رد_صلاحیت گسترده اصلاح طلبان در استان مرکزی اعمال حق انتخاب شدن ‌و به تبع انتخاب کردن و حضور در فرآیند برگزاری یک رقابت حتی نسبتا منصفانه و نسبتا آزادانه سلب شده اما با این وجود هنوز فرصت تجدید در این رویه برای #شورای_نگهبان وجود دارد. 

 هر چند تایید صلاحیت کاندیداهای اصلاح طلب و #نخبگان_سیاسی و اجتماعی در دقایق پایانی، فعالیت ستاد انتخاباتی را با چالش مواجه و رقابت عادلانه را با موانع جدی روبرو می کند، اما اصلاح طلبان از کوشش در شرایط نابرابر هم برای محفوظ ماندن ایران از خطر های پرشمار ناشی از عدم مشارکت چشمگیر در انتخابات دست برنمی دارند و درصورتی که نامزدی برای کرسی های #مجلس داشته باشند تن به رقابت می دهند.  

 بنابراین در شرایط فعلی، شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان استان مرکزی هم صدا با شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان کشور خواستار بازگشت همه دست اندرکاران فرایند #انتخابات به قانون اساسی و رعایت نص صریح قانون بدون تفسیر به رای در جهت #احیای_حق_انتخاب_شدن_و_انتخاب_کردن است. 

 #شورای_سیاستگذاری_اصلاح_طلبان استان مرکزی ضمن تاکید بر لزوم تایید صلاحیت نامزدهای اصلاح طلب و هر نخبه سیاسی و فعال اجتماعی میهن پرست رد صلاحیت شده درکشور طبق سرفصل های قانونی، خواستار ایجاد شرایطی است که امکان ارائه لیست انتخاباتی و حضور و رقابت در انتخابات مجلس یازدهم برای بخش بزرگی از مردم فراهم شود. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز