رئیس دادگستری استان مرکزی ؛

تاکنون ۱۵ تخلف انتخاباتی در فضای مجازی به دادگستری ارسال شده است

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۰۹:۳۳:۰۷
کد خبر: ۹۵۳۴۷۶
تاکنون ۱۵ تخلف انتخاباتی در فضای مجازی به دادگستری ارسال شده است
رئیس دادگستری استان مرکزی گفت: تاکنون ۱۵ تخلف انتخاباتی در فضای مجازی به دادگستری ارسال شده که بیشتر مربوط به تخریب‌های سیاسی بوده است.

به گزارش برنا از اراک ، حجت‌الاسلام قاسم عبدالهی در حاشیه جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخابات استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از انجام ثبت نام‌ نامزدهای انتخاباتی، رد صلاحیت تعدادی از افراد در همان مرحله نخست اعلام شد که تعدادی از این افراد سعی بر ایجاد شبهه در این حوزه داشتند تا به نحوی به تایید صلاحیت برسند.

وی افزود: در مرحله دوم که هیئت مرکزی نظارت شورای نگهبان نتیجه تایید یا رد صلاحیت‌ها را اعلام کرد، تعدادی از طریق این مرکز رد صلاحیت شدند و به تبع آن، برخی افراد رد صلاحیت شده از این مرجع اقدام به تبلیغات منفی کردند تا با فشارهای سیاسی به تایید صلاحیت برسند، البته تعداد این افراد که با جوسازی یا تخلفات سیاسی مربوط به انتخابات مرتکب جرم شده باشند، در استان مرکزی اندک است.

رئیس دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: پس از اعلام نظر هیئت مرکزی نظارت، پیگیری‌ها از طریق شورای نگهبان به عنوان یک مرجع مهم در حال انجام است، این مرجع از این حیث حائز اهمیت است که تمام داوطلبانی که توسط هیات‌های مرکزی و اجرایی تایید شدند با اظهار نظر شورای نگهبان ممکن است رد صلاحیت شوند.

عبداللهی با بیان اینکه تا یازدهم بهمن ماه تاییدیه نهایی صلاحیت کاندیداها از طریق شورای نگهبان صورت می‌گیرد، افزود: در خصوص داوطلبانی که اعلام شکایت کردند، پس از مرحله رسیدگی در شورای نگهبان، نظر قطعی اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: تعدادی از جرائم از زمان اعلام تایید صلاحیت قطعی کاندیداها شروع می‌شود که بیشتر مربوط به تبلیغات انتخاباتی است و در فضای انتخابات رخ می‌دهد که تاکنون ۱۵ تخلف انتخاباتی در فضای مجازی به دادگستری ارسال شده و بیشتر شکایات مربوط به تخریب‌های سیاسی است که به دادسراها ارجاع شده است.

رئیس دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: همه باید تابع قانون باشند و قانون هم راهکار خود را برای اعتراض  و شکایت مشخص کرده است. همه باید ملزم به قبول نتیجه نهایی اعلامی از سوی شورای نگهبان باشند و پس از تایید صلاحیت‌ها از سوی شورای نکهبان، تمام دستگاه‌های حاکمیتی مکلف هستند زمینه را برای رقابت صحیح فراهم کنند.

 

نظر شما