باران و برف در راه کردستان

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۱۴:۲۳:۱۷
کد خبر: ۹۵۳۷۳۷
باران و برف در راه کردستان
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: با توجه به نقشه‌های هواشناسی پیش‌بینی می‌شود نواحی غربی و جنوبی این استان شاهد بارش ۴۰ میلی‌متری به ویژه برف در روزهای آینده باشد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزرای برنا؛ علی پناهی ، اظهار داشت: از امروز اول بهمن تا اواخر روز شنبه پنجم این ماه بطور متناوب امواج بارشی استان را تحت تاثیر  قرار می‌دهد که موجب پوشش ابر، وزش باد و بارش برف و باران، مه گرفتگی و در ارتفاعات و گردنه‌ها برف می‌شود.

وی اضافه کرد: از امروز تا ظهر پنجشنبه بیشتر بارش‌ها در بخش‌های جنوبی استان و از ظهر جمعه تا اواخر روز شنبه در نیمه غربی و جنوبی استان روی می‌دهد.

پناهی یادآور شد: بیشتر نقاط استان بخصوص نواحی استان از این بارش‌ها بهره‌مند می‌شوند که سه‌شنبه تا پنجشنبه شهرستان‌های کامیاران و سنندج و تا حدودی قروه شاهد بارش‌های ۱۵ میلیمتری خواهند بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان افزود: نواحی غربی و جنوبی استان شامل بانه، مریوان، سروآباد، اورامان، کامیاران، مطقه سارال، سقز، سرشیو، مریوان و تاحدودی سنندج نیز در روزهای جمعه و شنبه تحت پوشش این سامانه قرار می‌گیرد و احتمال بارش ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متری در این مناطق دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: لغزندگی، کاهش دید در اثر مه آلود بودن هوا و بارش، اختلال در تردد جاده‌ای (بویژه در ارتفاعات و گردنه‌ها) احتمال سقوط بهمن در ارتفاعات و نقاط مستعد و بهمن خیز از مخاطره‌های این سامانه است و توصیه می‌شود در این مدت مردم از سفرهای غیر ضروری پرهیز و هنگام سفر و تردد در جاده‌ها علاوه بر همراه داشتن تجهیزات زمستانی تمام جوانب احتیاط را رعایت کنند.

کاهش بارندگی‌های این استان در سه ماهه نخست سال زراعی (اول مهر تا پایان آذر) در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ۵۰.۳ درصد رسید.

حجم بارش‌های استان از ابتدای سال آبی جاری تا پایان آذر حدود ۱۴۶ میلی‌متر بوده که نسبت به آمار ۲۹۵ میلی‌متر سال قبل به نصف کاهش یافته است.

همچنین این آمار نسبت به میانگین دوره‌های مشابه دراز مدت که ۱۶۹ میلی‌متر بود نیز از ۱۳ درصد کاهش دارد.

پیش بینی در تمام بازه زمانی شامل ۱۰ آذر تا ۱۰ دی، ۱۱ دی تا ۱۱ بهمن و ۱۲ بهمن تا ۹ اسفند، افزایش دما نسبت به نرمال است ضمن اینکه میزان بارندگی در کردستان از ابتدای مهر تا ۲۹ آبان امسال نسبت به مدت مشابه سال آبی قبل با ۴۱ درصد کاهش از ۱۰۱ میلی‌متر به ۶۱ میلی‌متر رسید.

سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز