در دهه فجر صورت می گیرد:

افتتاح دو مجتمع حمایتی بهزیستی در طبس و آرین شهر

۱۳۹۸/۱۱/۰۵ - ۱۳:۲۹:۵۴
کد خبر: ۹۵۵۲۹۹
عرب نژادگفت: همزمان با دهه ی فجر پیروزی انقلاب اسلامی و همگام با سایر دستگاههای اجرایی خدمت رسان استان، در بهزیستی خراسان جنوبی دو مجتمع حمایتی بهزیستی در شهرهای آرین شهر و طبس و چندین طرح اشتغال مددجویان و توانخواهان استان و چندین طرح خوداشتغالی توانخواهان و مددجویان تحت حمایت بهزیستی با حضور مسئولان استانی افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، مدیرکل بهزیستی استان گفت؛ دو پروژه ی مجتمع حمایتی بهزیستی استان با اعتبار ۱۴میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال، همچنین چند طرح اشتغال در مرکزاستان به نمایندگی از ۳۰۰ طرح اشتغال خرد در استان با اعتبار تسهیلات پرداختی به مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال در دهه ی فجر امسال به بهره برداری رسیده و افتتاح خواهد شد

عرب نژادگفت: همزمان با دهه ی فجر پیروزی انقلاب اسلامی و همگام با سایر دستگاههای اجرایی خدمت رسان استان، در بهزیستی خراسان جنوبی دو مجتمع حمایتی بهزیستی در شهرهای آرین شهر و طبس و چندین طرح اشتغال مددجویان و توانخواهان استان و چندین طرح خوداشتغالی توانخواهان و مددجویان تحت حمایت بهزیستی با حضور مسئولان استانی افتتاح خواهد شد.

به گفته ی جواد رجبی معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استان مجتمع حمایتی آرین شهر با زیر بنای ۴۲۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۶۹۲ میلیون تومان  به صورت پیمانی و امانی با هدف تسهیل و تسریع در خدمت رسانی به جامعه هدف بخش سده شهرستان  ساخته شده است.

وی افزود؛ مجتمع شهید فولادی مقدم نیز به عنوان اولین و بزرگترین پروژه ی عمرانی این اداره کل در شهرستان طبس که بلافاصله پس از الحاق این شهرستان به استان خراسان جنوبی و ضرورت تأمین فضای فیزیکی استاندارد جهت ارائه خدمات به جامعه هدف شهرستان طبس پیش بینی شده بود، دردومرحله در فاز یک با ۳۴۰ میلیون تومان و فاز دو با ۲۱۰ میلیون تومان اعتبار و با زیر بنای ۵۵۰ متر مربع ساخته شده است.

رجبی ضمن تشکر از استاندار محترم که در سفرهای شهرستانی خودشان به این پروژه های نیمه تمام بهزیستی توجه نموده اند افزود، اعتباراتی جهت تکمیل این دو پروژه از سوی استانداری اختصاص یافت که با هزینه کرد آن ها روند تکمیل این دو مجتمع سرعت گرفت و هم اکنون آماده ی بهره برداری است.

وی اعتبار تخصیصی استانداری به سه پروژه ی مجتمع اورژانس قاینات که در هفته ی دولت به بهره برداری سیده 50 میلیون، مجتمع آرین شهر 150 و مجتمع شهید فولادیی مقدم طس را 152 میلیون تومان اعلام  کرد.

حسن رحیمی معاون اشتغال بهزیستی استان درخصوص اعتبارات خوداشتغالی بهزیستی استان جهت توانمد سازی توانجویان و مددجویان تحت حمایت گفت؛ از ابتدای امسال بیش از ۴۰۰ نفر به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شده اند که 320 نفرشان موفق به دریافت تسهیلات شده و مابقی درحال تکمیل پرونده در بانک است.

رحیمی افزود؛ اعتبارات خود اشتغالی در سال جاری به مبلغ ۱۷۰ میلیارد می باشد که ۷۰ درصد آن تاکنون جذب و پرداخت شده است.

معاون مشارکتها و اشتغال بهزیستی استان مبلغ تسهیلات اشتغال در سال جاری را  برای هر نفر ۵۰۰ میلون ریال عنوان کرد.

 

نظر شما