اجرای طرح توقیف وسایل نقلیه با سرعت بالا در یزد

۱۳۹۸/۱۱/۰۵ - ۱۳:۳۱:۴۹
کد خبر: ۹۵۵۳۰۱
اجرای طرح توقیف وسایل نقلیه با سرعت بالا در یزد
رئیس راهنمایی و رانندگی استان یزد گفت: تصادفات جرحی و فوتیِ ناشی از سرعت بالا در سطح شهر گسترش یافته و به همین دلیل طرح توقیف وسایل نقلیه با سرعت بالا در یزد اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزرای برنا؛ رضا زارع، با اشاره به اینکه حجم بالای تعداد تلفات تصادفات رانندگی بسیار نامناسب است اظهار داشت: با توجه به تصمیمات شورای ترافیک استان طرح توقیف گسترده وسایل نقلیه با سرعت بالا در سطح شهر اجرا می‌شود.

وی گفت: خودروهایی که با سرعت بالا و یا حرکات خطرناک تردد داشته باشند پس از شناسایی از طریق پلیس نامحسوس و دوربین‌های سطح شهر و همچنین اطلاعات و گزارشات مردمی توقیف می‌شوند.

رئیس راهنمایی و رانندگی استان یزد خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه شهربین و در قسمت تعبیه شده برای ثبت تخلفات رانندگی، هر نوع تخلف رانندگی را ثبت کنند.

وی افزود: ثبت کلیه تخلفات رانندگی از طریق موبایل انجام و کمتر از دو دقیقه به رانندگان خاطی با پیامک اطلاع داده می‌شود و تا 48 ساعت رانندگان فرصت معرفی خود به پلیس راهور را دارند؛ درغیر این صورت خودرو در سیستم شماره‌گذاری ثبت و با مجوز اخذ شده از دادسرای یزد توقیف خودرو صورت می‌گیرد.

زارع با اشاره به اینکه توقیف خودروهای متخلف و با سرعت بالا طولانی می‌شود گفت: توقیف در موارد بدون حادثه یک ماه و در اثر رویداد حادثه 3 ماه است و رفع توقیف پس از صدور مجوز قضایی و پرداخت هزینه‌های پارکینگ و جریمه‌های قبلی است.

وی با بیان اینکه این طرح می تواند با مشارکت مردم به بهترین نحو ممکن انجام شود بیان کرد: شهروندادن می‌توانند با ارسال گزارشات خود، پلیس را در تأمین امنیت شهر یاری نمایند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز