تحت پوشش آب پایدار و سالم قرار گرفتن روستا‌های سقز

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۱۱:۱۱:۵۶
کد خبر: ۹۵۶۲۰۶
تحت پوشش آب پایدار و سالم قرار گرفتن روستا‌های سقز
رییس اداره امور آب و فاضلاب روستایی سقز گفت: ۳۵ طرح در قالب مجتمع‌های آبرسانی با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال در روستا‌های این شهرستان فعال و در دست اجرا است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ خالد سلطانی گفت: ۲ مجتمع آبرسانی کوچه طلا (۴ فاز اجرایی) و باغلوجه (۲ فاز اجرایی) در سال ۹۵ با اعتباری بیش از ۳۰ میلیارد ریال آغاز شد و تاکنون ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که با اتمام این طرح روستا‌های زیادی تحت پوشش آب پایدار و سالم قرار می‌گیرند.

او با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح‌ها، ۱۴ هزار و ۴۰۱ خانوار روستایی از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد، افزود: طرح آبرسانی در روستا‌های سونج، ابولمومئن، کانی کبود، سماقلو، مولان آباد، میتو، قشلاق ملا، قشلاق آقابزرگ، خُرخُره، باغلوجه، کوچه طلا، تموغه، بسطام، ده‌روه‌زان علیا، جعفرخان فعال و در چند روستای دیگر این شهرستان در دست اجرا است.

سلطانی با اشاره به اینکه ۲۹ روستای سقز فاقد شبکه آبرسانی هستند، یادآور شد: ۱۶۴ روستا تحت پوشش شبکه آب و ۸۰ روستا بدون پوشش هستند که ۲ روستای احمدآباد با ۳۳ خانوار و کوپه قران با ۸۷ خانوار وضعیت حادی دارند و باید هر روز از طریق تانکر، به صورت سیار آبرسانی به این دو روستا انجام شود.

او به تامین آب شرب برای ۶۰ روستای بخش مرکزی در حاشیه سد چراغ ویس سقز نیز اشاره کرد و گفت: از طریق سد چراغ ویس، آب مورد نیاز این ۶۰ روستا شبکه بندی و برای مصرف خانگی و کشاورزی تامین خواهد شد.

رییس اداره امور آب و فاضلاب روستایی سقز از عدم همکاری تعدادی از روستا‌ها برای انجام طرح‌های آبرسانی انتقاد کرد و افزود: دهیاران و اهالی این روستا‌ها همکاری لازم را برای اجرای طرح‌های آبرسانی انجام نمی‌دهند و کماکان از چشمه‌ها و قنوات برای تامین آب شرب خانگی استفاده می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز