مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی؛

تکمیل باغ موزه دفاع مقدس اراک به ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

۱۳۹۸/۱۱/۰۸ - ۱۰:۵۴:۱۶
کد خبر: ۹۵۶۶۶۱
تکمیل باغ موزه دفاع مقدس اراک به ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: تکمیل باغ موزه دفاع مقدس اراک که یکی از طرح‌های مهم فرهنگی استان است، به ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش برنا از اراک ، مصطفی مشایخی افزود: عملیات تکمیلی باغ موزه دفاع مقدس اراک بیش از ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، تا پایان سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

وی ادامه داد: بخش اول باغ موزه دفاع مقدس شامل محوطه سازی، باغ ایرانی، کانال ارتباطی، یادمان شهدا، فضای سبز، ساختمان اداری، نگارخانه و سالن آمفی تئاتر تکمیل شده که همزمان با دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری می رسد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی بیان کرد: بخش دوم باغ موزه اراک نیز شامل مجموعه گالری‌ها است که عملیات اجرایی آن کلید خورده و در صورت تامین اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی سال آینده تکمیل و بهره برداری می‌شود.

مشایخی گفت: محوطه‌سازی و فضای سبز باغ موزه بر عهده شهرداری اراک است که اکنون به پایان رسیده و در دهه مبارک فجر بهره‌برداری می‌شود.

وی اضافه کرد: مجموعه گالری باغ موزه دفاع مقدس در ۴۲ غرفه طراحی شده که اسناد و عکس‌های معرف نقش استان مرکزی در هشت سال دفاع مقدس در آن به نمایش گذاشته می‌شود.

 

نظر شما