استاندار مرکزی:

سرمایه‌گذاری برای طرح‌های دهه فجر امسال ۳۰ درصد نسبت به پارسال افزایش دارد

۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۷:۰۱:۲۳
کد خبر: ۹۵۸۰۱۰
سرمایه‌گذاری  برای طرح‌های دهه فجر امسال  ۳۰ درصد نسبت به پارسال افزایش دارد
استاندار مرکزی گفت: بهره‌برداری از یک‌هزار و ۲۵ طرح اقتصادی و عمرانی در نقاط مختلف شهری و روستایی این استان همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر آغاز شد و مردم در این دهه به‌تدریج از مزایای آن بهره می‌گیرند.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر در جمع اصحاب رسانه در زادگاه امام راحل، افزود: عملیات اجرایی ۹۹ طرح اقتصادی و عمرانی همزمان با دهه‌فجر امسال در نقاط مختلف استان مرکزی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح‌ها با مجموع منابع مالی بالغ بر  ۳۸هزار میلیارد و ۷۰ میلیارد ریال آماده شده‌ که ۳۲ هزار میلیارد و ۳۸۰  ریال برای طرح‌های تکمیل شده  و ۶ هزار میلیارد و ۳۸۰میلیون ریال برای آغاز  عملیات اجرایی طرح‌های پیش‌بینی شده است.

استاندار مرکزی بیان کرد: مجموع طرح‌های اقتصادی قابل بهره‌برداری و طرح‌هایی که عملیات اجرایی آن‌ها در این ایام کلید می‌خورد ۱۷۱ مورد است که برای آن‌ها  ۲۳ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال و معادل یک میلیون و ۱۳۹ هزار دلار اعتبار صرف شده که ۱۶۰ موردآن‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۲ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال بهره‌برداری می‌شود و ۱۱ طرح با برآورد هزینه‌ای یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال آغاز عملیات اجرایی است.

آقازاده اظهار داشت: ارزش مجموع یک‌هزار و ۸۹ طرح بهره‌برداری ۳۱ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال و برآورد هزینه مجموع ۹۴ آغاز عملیات اجرایی نیز پنج هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال است.

وی، ارزش یک‌هزار و ۱۹۶طرح عمرانی و اقتصادی استان مرکزی را ۳۸هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مجموع اشتغال ایجاد شده به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم طرح‌های عمرانی و اقتصادی دهه فجر امسال استان ۱۰ هزار و ۱۶۲ فرصت برآورد می‌شود.
استاندار مرکزی با اشاره به چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: برخلاف تهدید و تحریم های دشمنان نظام علیه ملت پرافتخار ایران برنامه های دهه فجر امسال با شکوه و نشاط بیشتر نسبت به سالهای گذشته برگزار می شود.
آقازاده ادامه داد: راه‌اندازی این طرح‌ها سبب توسعه اقتصادی استان نسبت به سال گذشته می‌شود.
وی یادآور شد: سرمایه‌گذاری  برای طرح‌های دهه فجر امسال  ۳۰ درصد نسبت به پارسال افزایش دارد و اشتغال ایجاد شده  از این محل نیز  چهار هزار فقره بیشتر از سال گذشته است.
استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی به‌عنوان استان پیشرو  در سال جاری یک میلیارد و ۵۰۰میلیون دلار در واحدهای صنعتی سرمایه جذب کرده است.
 آقازاده افزود: بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز از ابتدای امسال در این استان پرداخت شده است.
وی  تصریح کرد :۱۱۷ طرح عمرانی و اقتصادی در خمین همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر بهره‌برداری می‌شود.
استاندار مرکزی  اعتبار این طرح‌ها را یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ۷۹۰ میلیارد ریال در حوزه عمرانی و ۳۱۰ میلیارد ریال در حوزه اقتصادی برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است.
آقازاده با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۱۹ طرح در این شهرستان در دهه فجر ادامه داد: برای تکمیل این طرح‌ها یک هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.
وی یادآور شد: عملیات اجرایی پست ۴۰۰ کیلو ولت خمین زیرساخت مهم در تامین برق بخش کمره و واحدهای صنعتی شهرک و ناحیه صنعتی قورچی باشی است که عملیات اجرایی آن در مساحت ۱۴ هکتار آغاز می‌شود.
استاندار مرکزی اظهار داشت: تامین مسکن اقدام ملی در استان مرکزی کلید خورده است و با حضور وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی ۲۲ هزار واحد مسکونی در این استان آغاز و یک‌هزار واحد بهره‌برداری  می‌شود.
آقازاده گفت: زمین برای ساخت یک‌هزار واحدهای مسکونی اقشار ضعیف و زیر پوشش نهادهای حمایتی استان تامین شده است.
وی با اشاره به معضل بیکاری شهرستان خمین افزود: حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در این شهرستان راهکاری موقر برای حل این معضل است و انتظار می رود تا پایان دولت تدبیر و امید بیش از سه هزار فرصت شغلی در خمین ایجاد شود.
استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مشکلات فرهنگی و ورزشی خمین به ویژه استخر سرپوشیده این شهرستان در حال پیگیری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز