استاندار بوشهر خبر داد:

تدابیر استان برای مقابله با ویروس کرونا

۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۱۲:۰۳:۴۵
کد خبر: ۹۵۸۶۸۴
تدابیر استان برای مقابله با ویروس کرونا
استاندار بوشهر گفت: تدابیر لازم برای پیشگیری از انتقال بیماری کرونا به استان باید با همکاری دستگاه‌های مرتبط اندیشیده شود.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر که با موضوع آمادگی استان بوشهر برای مقابله با ویروس کرونا برگزار شد، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان توضیحات لازم را در مورد ویروس کرونا اعلام کرده است و تمام تدابیر لازم برای پیشگیری از انتقال این بیماری به استان با همکاری دستگاه‌های مرتبط باید اندیشیده شود.

او با اشاره به هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد ویروس کرونا افزود: یکی از اصول مهم برای مقابله با بیماری کرونا، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است، و اطلاع رسانی و آموزش صحیح در مورد این بیماری به جامعه ضروری است.

استاندار بوشهر با اشاره به وظیفه مهم دانشگاه علوم پزشکی استان برای پیشگیری و مقابله با انتقال ویروس کرونا در استان گفت: با توجه به مرزی بودن استان بوشهر، دستگاه‌های مربوط از جمله بنادر، گمرک، دریابانی باید همکاری لازم برای دانشگاه علوم پزشکی برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به استان داشته باشند.

گراوند با تاکید بر کنترل دقیق مبادی ورودی و خروجی استان با هدف جلوگیری از انتقال ویروس کرونا به استان افزود: نهاد‌های مربوط از جمله دریابانی، فرودگاه‌ها، بنادر و گمرک نهایت همکاری را با ماموران بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان برای مقابله با ویروس کرونا داشته باشند، ضمن اینکه در جزیره خارگ با توجه به وجود شناور‌های خارجی به صورت ویژه کنترل لازم صورت گیرد.

او با تاکید بر اطلاع رسانی ویژه صدا و سیما و تهیه برنامه‌های آموزشی در مورد ویروس کرونا بیان کرد: علاوه بر صدا و سیما، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها هم تدابیر لازم درباره اطلاع رسانی و آموزش برای مقابله با ویروس کرونا بیندیشند، ضمن اینکه یک برنامه آموزشی جامع برای مقابله با ویروس کرونا در استان تدوین شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه با اقدامات پیشگیرانه می‌توان از راه‌های انتقال ویروس کرونا به استان را بست، گفت: در موضوعات مربوط به سلامت مردم هیچ قصوری پذیرفتنی نیست و حفظ سلامت مردم رسالت مهم تمام مدیران و مسئولان است.

گراوند با اشاره به وظیفه مهم رسانه‌ها در موضوع ویروس کرونا عنوان کرد: رسانه‌ها در موضوع ویروس کرونا نباید مطالبی که موجب نگرانی مردم می‌شود بیان کنند، اما کتمان کردن این بیماری در جامعه هم صحیح نیست.

او بیان کرد: اقدامات پیشگیرانه و برنامه‌های بهداشتی و اطلاع رسانی درست ضروری است. همچنین رسانه‌های استان باید از فضای مجازی برای اطلاع رسانی در مورد ویروس کرونا و راه‌های مقابله با آن استفاده کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز