دستگیری ۲ شکارچی غیر مجاز در بافق

۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۱۲:۰۲:۲۶
کد خبر: ۹۵۸۷۰۰
دستگیری ۲ شکارچی غیر مجاز در بافق
رییس اداره محیط زیست بافق گفت: ماموران اجرایی محیط زیست در گشت و کنترل منطقه حفاظت شده این شهرستان، ۲ شکارچی غیرمجاز را دستگیر کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سیدجلال موسوی روز یکشنبه، اظهار داشت: این دو شکارچی به شکار غیرقانونی یک راس قوچ وحشی از گونه‌های حمایت شده حیات وحش در کوه بافق اقدام کرده بودند.

وی افزود: از  شکارچیان، ۲ قبضه اسلحه شکاری از نوع گلوله‌زنی و ساچمه‌ای، لاشه شکار و مقداری مهمات کشف شد.

این مسوول تصریح کرد: حیات انسان ها به بقای حیات وحش بستگی دارد زیرا هر گونه ای که از محیط زیست حذف شود،آثار زیست محیطی و مخاطرات زیادی را در پی دارد و در نهایت برای حیات بشر تهدید به شمار می رود.

وی با بیان اینکه گیاهان برای آرامش ما مناظری دل انگیز و برای ادامه حیات هوای تازه و سالم فراهم می آورند افزود: اگر گونه های جانوری وجود نداشته باشند، گیاهان به سرعت منقرض می شوند. زیرا گیاهان نمی توانند حرکت کنند و نیاز به گرده افشانی توسط دیگر موجودات دارند، پس کار گرده افشانی آنها را جانواران انجام می دهند و ما وظیفه داریم از هر جنبنده ای در حیات وحش حفاظت کنیم.

کوه حفاظت شده بافق بهترین زیستگاه و پناهگاه جانوران این منطقه است و گونه‌هایی از قبیل، بزکوهی ، کل، قوچ، میش، انواع خزندگان، پرندگان ، پلنگ ایرانی و به گفته کارشناسان یوز پلنگ آسیایی در این منطقه حفاظت شده زندگی می‌کنند؛ این کوه در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر بافق قرار دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز