در نشست خبری مدیر کل صدا و سیما مطرح شد؛

افزایش مخاطبان ۳۵ درصدی صدا و ۷۷ درصدی سیما

۱۳۹۸/۱۱/۱۳ - ۱۵:۲۹:۵۶
کد خبر: ۹۵۸۸۶۲
مدیر کل صدا و سیمای مرکز اصفهان و معاونین خود در نشست خبری با اصحاب رسانه عملکرد های سازمان صدا و سیما و ویژه برنامه های دهه فجر و ایام انتخابات را شرح دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان؛ بهرام عبدالحسینی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به عملکرد صدا و سیمای مرکز اصفهان اظهار کرد: در صدا و سیمای مرکز اصفهان از لحاظ کمی و کیفی ۱۰ عنوان برنامه تفکیکی مانند هشت بهشت، چهارباغ و.. را روی آنتن صدا وسیما رفت و در تمام برنامه ها از ظرفیت اصفهان استفاده کنیم و اجرای مجری های غیر از اصفهان در استان ممنوع شده است‌.

وی با بیان اینکه برنامه محوری و شبکه محور در دستور کار سازمان صدا و سیما گرفته است؛ گفت: با دیدگاه ارتقای سطح کیفی در مرکز برای اولین بار طبق برنامه پیش رفته و در شش ماهه اول سال طبق ارزیابی رتبه سیمای اصفهان از شانزده به رتبه دوم رسیده است. همچنین در حوزه خبر در سال گذشته رتبه دوم و امسال در فصل پاییز رتبه سوم را در کشور کسب کردیم. همچنین در حوزه صدا به رتبه شانزدهم رسیده‌ایم.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز اصفهان با اشاره به تولیدات ساززمان صدا و سیما گفت: سه تله فیلم از شبکه اصفهان آماده پخش و دو تله فیلم در دستور کار داریم. در حوزه مستند، مستند حوزه میراث فرهنگی ساخته شده است و برای اولین بار از ۱۰ بانوی کارآفرین استان اصفهان مستندی را تهیه خواهیم کرد. در حوزه موسیقی بیست قطعه موسیقی از مرکز اصفهان تولید شده است که شاخص ترین آنها موسیقی «سردار دلها» به مناسبت شهادت سردار شهید سلیمانی بوده است.

عبدالحسینی تصریح کرد: در حوزه خبر تلاش بر تولید محتوای مناسب است به همین دلیل میز های محتوای مختلفی در سازمان برگزار خواهد شد که با هم فکری صاحبان ایده، محتوای مناسب تهیه شود.

وی  با بیان اینکه صدا و سیما مرکز اصفهان به لحاظ زیرساختی‌ بسیار ضعیف است، افزود: در حوزه فنی پروژه های بزرگی در مرکز اصفهان انجام شده و آماده بهره برداری است.  پوشش اف ام و پوشش ۱۰ شبکه به طور کامل در استان اصفهان تکمیل شده است.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز اصفهان افزود: با حوزه های علمیه، آموزش و پرورش و دانشگاه ها در تعامل هستیم و برنامه داریم با سفر به شهرستان از ظرفیت هنرمندان شهرستان ها استفاده کنیم و تا کنون از هفت شهرستان بازدید داشته‌ایم.

عبدالحسینی با اشاره به نظرسنجی صورت گرفته در سازمان صئدا وسیما اظهار کرد: مخاطب نظرات خود را از بازخورد های سطح شهر و نظرسنجی های سازمان می‌توان ارائه دادند که  در نظرسنجی صورت گرفته  در سامانه  مخاطبان بخش صدا ۳۵ درصد و سیما ۷۷ درصد است.

وی افزود: در حوزه کودک و نوجوان برنامه «بچه های فیروزه ای» تولید مرکز اصفهان در حال پخش است و فیلم سینمایی «هشتگ دوچرخه باز» تولید مرکز اصفهان در جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اکران شد.

مدیر کل صدا وسیمای استان اصفهان، گفت: سه بسته دیجیتال در سازمان راه اندازی شده که در پوشش گسترده است.

رتبه برتر استان اصفهان در حوزه خبر

محسن طباطبایی معاون خبر سازمان صدا وسیما با اشاره به تولیدات خبری سازمان صدا و سیما، گفت: دو هزار گزارش خبری و تولیدی در یکسال گذشته روی آنتن رفته است که بیشتر از یک چهارم آنها رویکرد ملی داشته و در شبکه های سراسری پخش شده است.

وی ادامه داد: در حوزه مستند سازی خبری که رویکرد موثر در اطلاع رسانی است اخبار تولیدی حول محور خاک فروشی و حوادث در ماه  در مرکز اصفهان تولید شده که در شبکه های سراسری پخش و جریان ساز و تاثیر گذار بوده است.

معاون خبر سازمان صدا وسیما با اشاره به برنامه صدا وسیما در ایام انتخابات، اظهار کرد: درحوزه انتخابات باکس خبری «هشتگ بهارستان پلاک11 » پخش خواهد شد و روز انتخابات پوشش باکس های خبری متفاوتی را خواهیم داشت.

طباطبایی با بیان اینکه روحیه نقد در استان اصفهان و بین مردم و مسئولین پایین است، تصریح کرد: بسته «ورود ممنوع» جمعه ها  در شبکه اصفهان پخش می‌شود که  در حوزه پاسخگویی مسئولین به مشکلات مردم استان اصفهان است.

وی همچنین با اشاره به فعالیت های باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در طول یکسال گذشته بسته های خبری در حوزه فرهنگ و هنر، بهداشت و سلامت و ایثار و شهادت بسته های هفتگی آماده پخش بود. همچنین در معاونت خبر به لحاظ تعداد پخش و تولید گزارش مرکز برتر شناخته شده و در حوزه باکس های خبری در خبرگزاری رتبه سوم را کسب کرده‌ایم. ‌

پخش زنده مسابقات فوتبال با 13 دوربین

علی معصوم زاده معاوت سیمای مرکز صدا و سیمای استان اصفهان، با اشاره به کسب رتبه نخست در پوشش خبری مسابقات فوتبال اظهار کرد: امسال در پوشش مسابقات فوتبال نیم فصل اول، بازی های مهم با ۱۳ دوربین پوشش‌ داده شد به همین دلیل سازمان صدا و سیما رتبه نخست را در پوشش خبری مسابقات ورزشی کسب کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های دهه فجر گفت: تله فیلم «مجنون بی لیلی» به کارگردانی جهانبخش سلطانی در حال ارزیابی است و ویژه برنامه چهارباغ برای دهه فجر هرشب ساعت ۲۱ برنامه روی آنتن خواهد رفت. همچنین تعدادی فیلم سینمایی و مستند در ایام دهه فجر نمایش داده خواهد شد و برنامه «جوانه» ویژه جوانان به مناسبت انتخابات پخش می‌شود.

بهره برداری 45 پروژه 26 میلیاردی در استان اصفهان

معاونت فنی مرکز صدا و سیمای استان اصفهان، یکی از وظایف صدا و سیما را نگهداشت شبکه های سراسری در سراسر استان دانست و اظهار کرد: وظیفه دیگر سازمان صدا وسیما پشتیبانی از برنامه های پخش زنده است که با توجه به تحریم های موجود در زمینه ماهواره با تحریم های مواجه هستیم.

وی ادامه داد: سازمان صدا و سیمای استان اصفهان از ۴۵ پروژه بالغ بر ۲۶ میلیارد تومان بهره برداری خواهد کرد که 10 پروژه درحوزه تکمیل پوشش‌ رادیویی، ۶ پروژه ارتباط زمین و ماهواره ای ، ۲۵ پروژه تاسیسات است. در تلاش هستیم واحد سیار استان را ارتقا داده و بتوانیم پوشش تلویزیونی و رادیویی را بهبود دهیم.

افزایش حضور مردم در برنامه های رادیویی

معاون صدا با اشاره به ویژه برنامه های رادیویی ایام دهه فجر گفت: برنامه های متعددی پیش بینی شده است که بیش از سه هزار دقیقه در رادیو برای دهه فجر فراهم شده و محور عمده  برنامه‌ها برنامه عصر گاهی «صدای انقلاب» است که آیتم های متفاوتی دارد.

وی افزود: برنامه « آوای انقلاب» به صورت تماس تلفنی زنده مخاطبان، آهنگ های درخواستی انقلاب را پخش خواهد کرد و در راستای بحث استودیو گریزی سه روز در ایام فجر برنامه را در کنار پل خواجو برگزار خواهیم کرد.

پرورش گفت: در حوزه صدا و رادیو برنامه ها را به سمت مردم محوری و مشارکت مردم سوق داده  و حضور مردم در برنامه های رادیو بیشتر احساس می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز