معتمدیان خبر داد:

نوبخت به خراسان جنوبی سفر می کند / اشتغالزایی با نیروگاه خانگی

۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۱۲:۳۵:۰۱
کد خبر: ۹۵۹۸۶۸
نوبخت به خراسان جنوبی سفر می کند / اشتغالزایی با نیروگاه خانگی
استاندار یکی دیگر از طرح‌های اشتغال‌زا را ایجاد نیروگاه‌های خانگی عنوان کرد و گفت: نوبخت معاون رئیس جمهور پایان هفته جاری به منظور افتتاح 2 واحد واحد مسکونی دیگر به خراسان جنوبی سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، آیین بهره‌برداری از پایگاه امداد و نجات شهر سه قلعه سرایان با حضور محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.

معتمدیان در این مراسم بیان کرد: طرح ۱۰ هزار مسکن محرومان با حمایت دولت در بیش از ۶۰۰ روستای استان از سال گذشته آغاز شده است که یک ماه قبل ۲ هزار واحد آن افتتاح و تحویل مردم شد.
وی افزود: مسکن محرمان از جمله طرح‌هایی موفقی است که با حمایت دولت ویژه مناطق کمتر برخوردار برای اقشار آسیب‌پذیر در استان خراسان جنوبی دنبال می‌شود.
وی به ظرفیت‌های موجود در بخش سه قلعه و شهرستان سرایان اشاره کرد و افزود:  کویر این منطقه یکی از برنامه‌های توسعه گردشگری و بوم‌گردی بوده که سرمایه گذاری‌های خوبی انجام گرفته است.
معتمدیان امن بودن کویر سه قلعه و نزدیکی به مرکز استان را از مزیت‌های این منطقه برشمرد و یادآور شد: داشتن جاذبه‌های بی‌نظیر تجمیع آن از جمله تپه‌ها و رمل‌ها در کنار نمکزارها ، چشمه‌ها و دق شرایط بی‌نظیری را به وجود آورده که می‌تواند  ه قطب گردشگری کشور تبدیل شود.
وی بر توجه به اشتغال در این زمینه تاکید کرد و افزود: معادن و سنگ‌های نیمه قیمتی نیز از مزیت‌های شهرستان سرایان است که با وام‌های ارزان قیمت در بحث گوهر تراشی و تکمیل چرخه این صنعت در منطقه کارهای خوبی انجام شده است.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین توصیه شده در بحث آموزش همه دستگاه‌ها کمک کنند تا زمینه اشتغال برای جوانان فراهم شود.
وی گفت: دام و دامداری از فرصت‌ها و پتانسیل‌های منطقه بوده که بر اساس تفاهم نامه‌هایی با بنیاد برکت سرایان یکی از مراکز اصلی  مورد توجه قرار گرفته است.
 معتمدیان اظهار داشت: با توجه به کویرها و مراتع شهرستان سرایان افزایش دام مولد و شتر با وام‌های ارزان قیمت و قرض‌الحسنه دنبال می‌شود تا بتوانیم این منطقه را به عنوان قطب پرورش شتر معرفی کنیم.
وی یکی دیگر از طرح‌های اشتغال‌زا را ایجاد نیروگاه‌های خانگی عنوان کرد و گفت: احداث ۱۰ هزار پنل خورشیدی از برنامه‌هایی است که به زودی ابلاغ و با یارانه دولت و وام‌های کم بهره در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
استاندار خراسان جنوبی رونق تولید و اشتغال را از مزایای این نیروگاه‌ها برشمرد و افزود: با ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی بیش از ۵۰ هزار کیلو وات انرژی در استان تولید شده که درآمد ثابت و پایدار برای مردم به خصوص مناطق کمتر برخوردار در پی خواهد داشت و در بحث محرومیت‌زدایی این مناطق تاثیر بسزایی دارد.

 همزمان با چهارمین روز از دهه فجر پایگاه امداد و نجات شهر سه قلعه سرایان با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.
 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز