همزمان با پنجمین روز از ایام دهه فجر در استان مرکزی ؛

۳۲ طرح عمرانی در حوزه ارتباطات افتتاح شد

۱۳۹۸/۱۱/۱۶ - ۱۳:۴۷:۴۱
کد خبر: ۹۶۰۴۹۴
۳۲ طرح عمرانی در حوزه ارتباطات افتتاح شد
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی گفت: بهره‌برداری از ۳۲ طرح در حوزه ارتباطات این استان در پنجمین روز از دهه مبارک فجر آغاز شد.

به گزارش برنا از اراک ،  لادن مهدوی‌هزاوه  افزود: این طرح‌ها در بخش های شهری ، روستایی و زیرساختی بوده و برای اجرای آن‌ها بالغ بر یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. 
وی بیان کرد:  عملیات اجرایی طرح توسعه ارتباطات روستایی بر بستر فیبرنوری (پروژه تار) به طول ۷۵ کیلومتر با هزینه‌ای بالغ بر ۳۴ میلیارد ریال در شهرستان شازند، از جمله این طرح‌ها استکه با هدف کاهش شکاف دیجیتال اجرا شده است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی ادامه داد: برنامه‌ریزی برای ایجاد بستر فیبرنوری روستایی به طول ۱۵۰ کیلومتر در شهرستان‌های اراک، ساوه، محلات و خنداب با هدف ایجاد دسترسی ۵۷ روستا با جمعیتی بالغ بر ۱۳۵ هزار نفر بر بستر ارتباطی مناسب آغاز و در دستور کار قرار دارد.

مهدوی هزاوه تصریح کرد: نصب و ایجاد ۶ دستگاه کافوی نوری تلفن ثابت و کابل‌کشی ۱۷ کیلومتر کابل مسی با قابلیت واگذاری چهار هزار و ۵۰۰ شماره تلفن در مناطق کمتر توسعه یافته شهری با هزینه‌ای بالغ بر ۶۹ میلیارد ریال در شهرستان‌های ساوه، فراهان و اراک از دیگر برنامه‌های قابل افتتاح در ایام‌الله دهه مبارک فجر است.

وی عنوان کرد: تکمیل پوشش تلفن سیار از طریق ایجاد یا ارتقای سایت‌های تلفن همراه در ۱۶ روستای استان مرکزی با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌ها است و در راستای این مهم ،برنامه ریزی برای تکمیل پوشش در ۴۲ روستای استان مرکزی تا پایان سه ماه ابتدای سال آتی در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی اضافه کرد: تکمیل پوشش تلفن سیار از طریق ایجاد یا ارتقای سایت‌های تلفن همراه در هفت سایت شهری این استان با هزینه‌ای بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال نیز در ایام الله دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود و تا شش ماهه اول سال آینده ۵۳ سایت شهری برای تکمیل پوشش تلفن سیار در استان مرکزی انجام خواهد شد.

مهدوی هزاوه گفت: توسعه ظرفیت شبکه انتقال استان مرکزی به میزان سه گیگابیت بر ثانیه در مراکز زیرساختی سطح استان با هزینه ای بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال و توسعه شبکه فیبر نوری، مراکز سوئیچ و  FTTH با رقمی بالغ بر ۷۷۰ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های حوزه ارتباطات در این استان است.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز