هزار میلیارد تومان در سال اینده در حوزه راه و راه آهن سرمایه گذاری می شود:

دو بانده شدن کریدور چابهار -سرخس با محوریت خراسان جنوبی / راه‌های خراسان جنوبی بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار

۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۳:۰۹:۴۷
کد خبر: ۹۶۱۵۹۵
دو بانده شدن کریدور چابهار -سرخس با محوریت خراسان جنوبی / راه‌های خراسان جنوبی بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار
استاندار خراسان جنوبی گفت: در بحث راه‌ها یکی از مهمترین کریدورهای اصلی کشور کریدور چابهار به مشهد است که شاهد رقابت تنگاتنگ کشورهایی همچون چین، هندوستان و آمریکا در منطقه به خاطر موقعیت تجاری برای سرمایه‌گذاری در این منطقه هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه زیربنایی در حوزه راه‌های خراسان جنوبی همزمان با هشتمین روز دهه فجر با حضور محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در محور بیرجند نهبندان برگزار شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با حمایت دولت و تاکید رییس جمهوری در هیات دولت و با توجه به اهمیت کمک به توسعه استان حمایت‌های خوبی از سوی وزراتخانه‌ها در یکسال گذشته انجام شده است و تا پایان دولت اقدامات مبارکی انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: در بحث راه‌ها یکی از مهمترین کریدورهای اصلی کشور کریدور چابهار به مشهد است که شاهد رقابت تنگاتنگ کشورهایی همچون چین، هندوستان و آمریکا در منطقه به خاطر موقعیت تجاری برای سرمایه‌گذاری در این منطقه هستیم.

معتمدیان افزود: سرمایه‌گذاری و قراردادهای تجاری چینی‌ها و حضور در چابهار همه اینها نشان از تحولات بزرگ اقتصادی است و بر اساس موسسات اقتصادی در سال ۲۰۳۵، چین به عنوان قطب اول اقتصادی جهان جایگزین آمریکا خواهد شد.

وی ادامه داد: انجام پروژه‌های زیرساختی در شرق کشور در آتیه کشور تاثیرگذار است و از اولویت‌های دولت یازدهم و دوازدهم سرعت بخشی به این پروژه‌ها بوده است که شاهد توسعه خوبی در این بخش هستیم.

وی گفت: در مجموعه پروژه‌های راه‌های خراسان جنوبی بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان تا امروز تخصیص قطعی داده شده و ده‌ها پروژه جدید باند دوم در استان آغاز شده است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در شرایطی که خیلی از استان‌ها کاهش تخصیص اعتبار داشتند در بعضی از حوزه‌های استان افزایش ۱۳ درصدی تخصیص را داشتیم و در پایش امسال برای اولین بار خراسان جنوبی در بحث مشاغل فصلی رتبه نخست کشور را به دلیل انجام پروژه‌ها بویژه پروژه‌های بزرگ که در حال انجام است کسب کرد.

وی بیان کرد: در بحث راه آهن هم خراسان جنوبی هیچگونه عملیات اجرایی نداشت اما در ۶ ماه گذشته ۲ مصوبه از طرف دولت برای تامین منابع مالی این پروژه بزرگ داشتیم.

معتمدیان یادآور شد: پروژه راه‌آهن از چابهار آغاز شده است و با توجه به حمایت ۳۰۰ میلیون یورویی که از سوی رهبر معظم انقلاب صورت گرفت امیدواریم شاهد افتتاح پروژه چابهار - زاهدان باشیم.

وی افزود: همچنین در این راستا مصوبه دولت در بحث منابع مالی از طریق کنسرسیوم بخش خصوصی با حضور ۶ شرکت و تامین مالی از سوی صندوق توسعه ملی است.

وی یادآور شد: در این ارتباط دومین مصوبه منابع مالی از طریق فاینانس خارجی و تامین مالی ۷۰۰ میلیون یورویی معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان است که این پروژه را از چابهار تا گناباد تعیین تکلیف کرده است و با اجرای این پروژه‌ها چه در زمان احداث و یا پس از آن تحولات مهمی در حوزه اقتصادی بوجود خواهد آمد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز عملیات اجرایی چند پروژه زیربنایی در راه‌های اصلی استان آغاز شد و اولویت بعدی ما توجه به سایر راه‌ها و نیز راه‌ها روستایی است که نهبندان هم با توجه به وسعت از اهمیت ویژه‌ای در این حوزه برخوردار است.

وی اظهار داشت: در بحث توسعه نهبندان اقدامات تاثیرگذاری شروع کردیم و بنیاد برکت به عنوان معین در این شهرستان انتخاب شده است و در مسائل عمران، آموزش و درمان اقداماتی آغاز شده که در ماه‌های آینده سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی ادامه داد: روز گذشته با حضور فتاح رییس بنیاد مستضعفان در خراسان جنوبی که مسوولیت کمک به توسعه درمیان را پذیرفته بودند مقرر شد با توجه به تاکید رهبری در توسعه نهبندان که بر همه تکلیف است اقداماتی در این شهرستان انجام شود.

استاندار خراسان جنوبی در هشتمین روز دهه فجر برای افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های شاخص به شهرستان‌های نهبندان و سربیشه سفر کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز