استاندار در روستای اکبر آباد نهنبدان خبرداد:

آغاز ساخت ۴۵ مدرسه جایگزین کانکس در خراسان جنوبی

۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۱۵:۰۱:۱۸
کد خبر: ۹۶۱۷۲۸
آغاز ساخت ۴۵ مدرسه جایگزین کانکس در خراسان جنوبی
محمد صادق معتمدیان گفت: تا پایان سال تحصیلی جاری امید است بتوانیم ۴۵ مدرسه‌ای که امروز کلنگ‌زنی شد را به اتمام برسانیم، همچنین حذف سیستم گرمایشی غیراستاندارد نیز در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، عملیات اجرایی ۴۵ مدرسه با ۵۸ کلاس درس در استان خراسان جنوبی جایگزین کانکس‌های آموزشی همزمان با هشتمین روز دهه فجر با حضور استاندار و جمعی از مدیران در شهرستان نهبندان آغاز شد.

 استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس برنامه‌هایی که در شاخص‌های مختلف توسعه طراحی کرده‌ایم به دنبال خروج از محرومیت استان هستیم.

محمدصادق معتمدیان افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به دنبال این هستیم تا محرومیت‌ و عقب افتادگی‌هایی که در حوزه‌های مختلف زیرساختی استان به ویژه حوزه رفاهی وجود دارد را رفع کنیم و به شرایط میانگین کشوری در توسعه روستایی برسیم.

وی بیان کرد: مردم استان خراسان جنوبی از جمله شهرستان نهبندان باید از امکاناتی که در سطح کشور توزیع می‌شود، بهره‌مند شوند.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: شرایط کشور اکنون پیچیده و خاص است و در جنگ تمام عیار به سر می‌بریم اما دولت تمام تلاش خود را برای پیشرفت و آبادانی مناطق مرزی، محروم و کمتر برخوردار انجام می‌دهد که باید از ظرفیت سایر دستگاه‌ها نیز استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به عنوان معین توسعه شهرستان نهبندان انتخاب شده است گفت: نهبندان یکی از شهرستان‌هایی است که نسبت به سایر مناطق استان، امکانات کمتری دارد و از نظر توسعه یافتگی نیاز به کار بیشتر دارد به همین خاطر از ظرفیت‌های کشوری در این منطقه استفاده کرده‌ایم.

معتمدیان با تاکید بر اینکه اتفاقات خوبی در این شهرستان مرزی خواهد افتاد افزود: در توسعه فضای آموزشی از جمله سیستم‌های گرمایشی استاندارد، برنامه‌های میان مدت برنامه ریزی شده است تا امکانات آموزشی را ارتقا دهیم.

وی گفت: حذف مدارس کانکسی از سیاست‌هایی بود که در چند ماه گذشته دنبال کردیم و تا آغاز سال تحصیلی جدید همه مدارس کانکسی به ویژه در شهرستان نهبندان با ایجاد مدارس ایمن حذف و دغدغه دانش آموزان و خانواده آنان رفع خواهد شد. استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در برخی روستاها و مناطق عشایری جمعیت زیر ۱۰ دانش آموز مشغول به تحصیل هستند که برخلاف استانداردهای آموزشی کشور است و تعیین تکلیف این مدارس نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت. وی اظهار کرد: تا پایان سال تحصیلی جاری امید است بتوانیم ۴۵ مدرسه‌ای که امروز کلنگ‌زنی شد را به اتمام برسانیم، همچنین حذف سیستم گرمایشی غیراستاندارد نیز در دستور کار قرار گرفته است.

معتمدیان با بیان اینکه نهضت گازرسانی در استان سرعت زیادی پیدا کرده است افزود: ایام دهه فجر پارسال اتمام گازرسانی به نهبندان به عنوان آخرین شهرستان خراسان جنوبی اعلام شد.

وی گفت: گازرسانی به ۲۸ روستای این شهرستان در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود که در ماه‌های آینده به ۵۰ روستا خواهد رسید به این معنا که نیمی از روستاهای شهرستان در کمتر از یک‌ سال گازدار شدند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: این تلاش‌ها نشان دهنده رویکرد نظام و دولت برای خدمت‌رسانی به مردم در مناطق کمتر برخوردار و مرزی است همچنین علیرغم همه مشکلات پروژه‌های بزرگی در زمینه توسعه و آبادنی شهرستان در حال پیگیری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز