استاندار اردبیل:

مشگین شهر به قطب گردشگری تبدیل شده است

۱۳۹۸/۱۱/۲۰ - ۱۱:۴۹:۴۰
کد خبر: ۹۶۲۱۳۰
مشگین شهر به قطب گردشگری تبدیل شده است
استاندار اردبیل گفت: با ایجاد زیرساخت های لازم و وجود آب گرم های متعدد در مشکین شهر این شهرستان به قطب گردشگری در استان اردبیل تبدیل شده است

به گزارش برنا، اکبر بهنام جو در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان مشکین شهر اظهار کرد: حضور مدیران دستگاه های اجرایی در این شهرستان به منظور پیگیری مصوبات قبلی و روند توسعه اجرایی طرح های انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه مشکین شهر در مسیر توسعه گام بر می دارد افزود:سند آمایش استانی در اسفند ماه تصویب می شود که می توان در راستای گردشگری تصمیمات خوبی را اتخاذ کرد.

رییس شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه ۹۰درصد مصوبات جلسات گذشته عملی شده است گفت: زیرساخت های اصلی به عنوان برنامه راهبردی و نقشه راه مورد توجه قرار گرفته و بخش خصوصی در حوزه سرمایه گذاری احساس امنیت می کند.

استاندار اردبیل از اجرای پایاب سد سبلان خبر داد و افزود:اجرای پایاب سد سبلان با ۶۰ میلیارد تومان بصورت فاینانس تامین اعتبار شده و یک ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی افتتاح همزمان پایاب و سد احمد بیگلو را در سفر ریاست جمهوری یادآور شد و گفت: بخش عظیمی از مشکلات روستاهای تحت پوشش این سد از لحاظ نیاز آبی مرتفع می شود.

بهنام جو با بیان اینکه پروژه های بزرگی از جمله کارخانه کامیون سازی حدید مبتکران با سرمایه گذاری بخش خصوصی در سفر رییس جمهور افتاح شد اظهار کرد:در حال حاضر بیش از۲۴۰ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند و به گفته سرمایه گذار بیش از۵۰۰نفر در فاز اول مشغول به کار خواهند شد. 

وی ادامه داد: با شرایط حاکم اقتصادی سرمایه گذاری در این شهرستان کم نظیر بوده و در فازهای بعدی این کارخانه صنعتی نزدیک ۶هزار نفر مشغول خواهند شد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه ۸میلیارد و ۵۰۰هزارمیلیون تومان از منابع مختلف برای گردشگری این شهرستان اختصاص داده شده گفت: باید طرح هایی که به آب کمتری نیاز داشته باشد در سراسر استان بخصوص مشکین شهر مورد توجه قرار گیرد که حوزه گردشگری نسبت به سایر بخش ها کمترین میزان اب را نیاز دارد.

وی افزود: در مورد ابرسانی به۲۰۴ روستا دو مجتمع آبرسانی در این شهرستان احداث شده و با تامین اعتبار خوبی که انجام شده در اوایل اسفندماه روند واگذاری به پیمانکار از سر گرفته می شود.

استاندار اردبیل راه اندازی پهنه های معدنی در این شهرستان را یاد آور شد و تصریح کرد: خوشبختانه سرمایه گذاری های خوبی در بخش معادن طلا، مس، کنسانتره انجام شده و برای اشتغال زایی بسیار حایز اهمیت است.

استاندار اردبیل همزمان با هفتمین روز دهه مبارک فجر ۵۵ پروژه عمرانی، گردشگری، کشاورزی، دامپروری و خدماتی را بالغ بر اعتبار۶۲ میلیارد تومان افتتاح کرد و سپس در محل فرمانداری و مصلی شهرستان مشکین شهر طی ملاقات مردمی مشکلات مراجعه کنندگان را مورد بررسی قرار داد. بهنامجو قبل از خطبه های نماز جمعه نیز نقش ایمه جمعه و نماز جمعه در ایجاد امید و نشاط بین مردم بسیار مهم برشمرد و در مورد انتقال فرهنگ انقلاب به نسل آینده تاکید کرد.

 خبرنگار-رویانوروزی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز