معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی:

مدیریت پسماند عفونی در کلانشهر اراک ساماندهی شود

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۱۳:۵۷:۱۳
کد خبر: ۹۶۳۶۴۱
مدیریت پسماند عفونی در کلانشهر اراک ساماندهی شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: مدیریت پسماند عفونی در کلانشهر اراک ضعیف است و این فرآیند به دلیل تاثیری که بر سلامت جامعه دارد، باید در اسرع وقت ساماندهی شود.

به گزارش برنا از اراک ، بهروز اکرمی در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان استان مرکزی افزود: نظارت بر نحوه مدیریت پسماند، جمع آوری و امحای آن در راستای تصمیمات، مصوبات و سیاست های کارگروه ویژه پسماند باید با جدیت از سوی دستگاه‌های مسوول از جمله شهرداری اراک و سازمان نظام پزشکی استان دنبال شود. 

وی ادامه داد: با وجود اینکه تمامی مطب‌ها و مراکز پزشکی با شهرداری اراک قرارداد جمع‌آوری پسماندهای عفونی امضا کرده‌اند اما همچنان این نوع زباله‌ها در سطح شهر به خصوص در ساعات پایانی روز دیده می‌شود که نیاز است ضعف آشکار این مدیریت حساس در اسرع وقت مشخص و یک‌بار برای همیشه حل شود. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: سازمان نظام پزشکی استان با یک شرکت خصوصی برای جمع‌آوری و ساماندهی زباله‌های عفونی مطب‌ها، درمانگاه‌ها و دندانپزشکی‌ها قرارداد امضا کرده اما بعد از گذشت چندین ماه، شرکت مذکور همچنان فعالیت خود را آغاز نکرده که دلایل این مهم باید مشخص شود و در صورتی که این شرکت تمایلی به همکاری ندارد با یک شرکت خصوصی دیگر و با اولویت بومی استان وارد مذاکره شد.

اکرمی اظهار داشت: سلامت مردم اهمیت زیادی دارد و نظام پزشکی مکلف است در بازه زمانی تعیین شده نسبت به ساماندهی فرآیند جمع آوری، بی خطرسازی و دفع بهداشتی پسماندهای عفونی مطب ها از طریق شرکت‌های صلاحیت‌دار بخش خصوص اقدام کند.

وی ساماندهی میدان میوه و تره‌بار اراک را نیز یکی از اولویت‌های استان عنوان کرد و گفت: باید یک کمیته ویژه با حضور نمایندگان اتاق اصناف، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهرداری اراک، اتحادیه مربوطه و شرکت تعاون روستایی استان تشکیل و جهت نظارت بر قیمت و بهداشت محیط این میدان برنامه‌ریزی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه ارزیابی از دستگاه‌های دولتی در زمینه رعایت حقوق شهروندی و حجاب و عفاف باید منجر به بهتر شدن شرایط شود، بیان کرد: مهمترین هدف این ارزیابی‌ها باید اصلاح شرایط و کمک به تصمیم کارشناسانه برای رفع مشکل باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز