محورهای کردستان برفی است

۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۱۱:۲۶:۵۰
کد خبر: ۹۶۳۹۳۴
محورهای کردستان برفی است
رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: بارش برف برخی نقاط این استان را فرا گرفته و تردد در این محورها تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزرای برنا؛ دانش زندی، اظهارداشت: محورهای منهی به مریوان از جمله مریوان - سقز و مریوان - سروآباد و سروآباد - هورامان از جمله محورهای استان هستند که در حال حاضر بارش برف در آنها تردد را با زنجیر چرخ امکان پذیر کرده است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون راه ارتباطی 81 روستا در استان به دلیل تداوم کولاک مسدود است اضافه کرد: بیشتر این روستاها در شهرستان های سقر، دیواندره و بیجار قرار دارند و نیروهای راهداری در حال بازگشایی این مسیرها هستند.

زندی یادآورشد: در هفته جاری به دلیل کولاک شدید در این استان یک هزار و 800 بار روستاهای استان را بازگشایی شده اما به علت تدوام شدت کولاک مجددا مسدود شدند و راهداران در این مدت سعی کردن راه ارتباطی هیچ روستایی بیش از 48 ساعت مسدود نماند اما با وجود تلاش های مدوام هم‌اکنون 81 روستا مسدود است.

‌طرح زمستانی راهداری و پلیس راه همه ساله از 15 آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز می‌شود در این طرح، 475 راهدار کردستان به صورت 24 ساعته در خدمت مسافران هستند.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و 900 کیلومتر در مسیرهای بین شهری و 6 هزار و 600 کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

همچنین جاده‌های بین شهری این استان دارای 38 گردنه برفگیر و جاده‌های روستایی نیز دارای 66 گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

نظر شما