تقویت سرمایه اجتماعی لازمه تقویت پیوند نسل‌ها

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۲:۴۴:۰۲
کد خبر: ۹۶۶۱۰۲
تقویت سرمایه اجتماعی لازمه تقویت پیوند نسل‌ها
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان اظهار داشت: قشر جوان سرمایه اجتماعی تلقی می‌شوند و برای حفظ و تقویت سرمایه اجتماعی باید نگاه و سیاستگذاری در این زمینه تقویت شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ مصطفی مرادی اظهار داشت: قشر جوان سرمایه اجتماعی تلقی می‌شوند و برای حفظ و تقویت سرمایه اجتماعی باید نگاه و سیاستگذاری در این زمینه تقویت شود.
وی اضافه کرد: اکنون سرمایه اجتماعی در کشور وضعیت مطلوب ندارد و باید بیش از پیش این مقوله مورد توجه قرار بگیرد.
مرادی با تاکید بر سخن گفتن با جوانان با زبان اغنایی بیان کرد: فضای مجازی به عنوان یک منبع مخلوطی از اطلاعات درست و غلط را به ذهن جوانان وارد می‌کند و ضرورت دارد در جامعه با روشنگری و آگاهی بخشی از حک‌شدن اطلاعات غلط فضای مجازی در ذهن جوانان جلوگیری شود.
مرادی تصریح کرد: دشمن از ظرفیت مجازی برای ارایه و انتقال آمار غلط و سیاه‌نمایی ذهن جوانان استفاده می‌کند و باید هوشیار بود و هوشمندانه عمل کرد.
وی اضافه کرد: از برند جوانان در کشور بیشتر بهره‌برداری سیاسی شده و به صورت واقعی و کاربردی در لایه اجتماعی و مدیریتی کمتر استفاده شده است.
وی اضافه کرد: استفاده از جوانان به عنوان مشاور رویکردی اشتباه است و باید از جوانان به واسطه انرژی که دارند در مدیریت استفاده شود و افراد مجرب و پا به سن گذاشته به مدیران جوان مشاوره ارایه دهند.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان با تاکید بر ایجاد فضای جدید و گفتمان جدید، خاطرنشان کرد: اکنون تازه‌سازی فضای مدیریت ضرورت دارد و به صورت باید و شاید شکل نمی‌گیرد.
مرادی ابراز داشت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید بر موضوع جوانگرایی و تکیه به جوانان برای انجام کارها داشتند، اما تا کنون به دلایل مختلف به جوانان خوب پرداخته نشده و دچار گسست نسلی شده‌ایم.
معاون فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان بیان کرد: علت اصلی گسست نسلی این است که با زبان مفاهمه و اغنا با جوانان صحبت نکردیم.
وی ادامه داد: جوانان امروز انقلاب را درک نکردند و یکی از دلایل این موضوع گرفتار شعارزدگی شدن در مسیله انقلاب است.
وی اضافه کرد: حضور فعال جوانان امروز در دفاع از خاک وطن و حرم آل‌الله نشان می‌دهد جوانان امروز هم انقلابی و وطن‌دوست هستند و پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده اند.
مرادی تصریح کرد: مطالبه و انتظار از مجموعه حاکمیت این است که شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا جوانان وارد کار و سیاست شوند تا گردش نخبگان شکل بگیرد.
معاون فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: جمعیت بین ۱۸ تا ۳۵ سال جمعیت جوان تلقی می‌شوند.

 

نظر شما