وعده دیپلماسی استاندار و حسن عزیزی عملیاتی شد:

اولین قدم برای بین المللی شدن ورزش استان / خراسان جنوبی میزبان اردوی تیم ملی افغانستان

۱۳۹۸/۱۱/۳۰ - ۰۹:۵۷:۱۱
کد خبر: ۹۶۶۳۳۳
اولین قدم برای بین المللی شدن ورزش استان / خراسان جنوبی میزبان اردوی تیم ملی افغانستان
مدیرمل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: با توصیه استاندار خراسان ‌جنوبی میزبانی استان از تیم‌های ملی خارجی در راستای دیپلماسی عمومی و معرفی ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و گردشگری این منطقه انجام می‌شود که بسیار ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، نشست‌ خبری اردوی تیم ملی والیبال کشور افغانستان در هتل سپهر بیرجند برگزار شد.

حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز در این مراسم گفت: تمرینات آماده‌سازی برای شرکت در مسابقات آسیای میانه (آسیای مرکزی) به میزبانی کشور بنگلادش با حضور ۹ کشور برگزار می‌شود.

حسن عزیزی افزود: کشورهای افغانستان، نپال، تاجیکستان، ازبکستان، بوتان، قرقیزستان، ترکمنستان و مالدیو در این مسابقات شرکت خواهند کرد و در صورت موفقیت در این مسابقات تیم ملی والیبال افغانستان به مراحل بالاتر صعود می‌کند.

وی گفت: با توصیه استاندار خراسان ‌جنوبی میزبانی استان از تیم‌های ملی خارجی در راستای دیپلماسی عمومی و معرفی ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و گردشگری این منطقه انجام می‌شود که بسیار ارزشمند است. وی بیان کرد: میزبانی از کشورهای خارجی به نوعی توسعه دیپلماسی عمومی مبتنی بر صلح و دوستی است که می‌تواند پیوند خوبی را بین کشورهای دوست و همسایه فراهم کند. مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی ادامه داد: ورزش ورای سیاست است و همیشه بسیاری از مشکلات و مسایل سیاسی را می‌توان از طریق رویدادهای ورزشی حل و فصل کرد. وی گفت: معطوف داشتن نگاه فدراسیون به استان خراسان جنوبی در ارتقای مباحث تجهیزات و فنی می‌تواند فضایی را برای افزیش قدرت چانه‌زنی استان در بحث میزبانی و جلب حمایت‌های مالی فراهم کند.

عزیزی ادامه داد: به دنبال تقویت این نوع مراودات هستیم زیرا این مباحث از نظر سیاسی و مباحث فنی می‌تواند به فلسفه وجودی ورزش کمک کند که همان ارتقای سطح صلح و دوستی است.

وی با بیان اینکه بعد از سه هفته تمرین جام مرزداران در بیرجند برگزار خواهد شد گفت: این جام با حضور تیم منتخب خراسان ‌جنوبی، تیم ملی افغانستان، تیم ملی بنگلادش و تیم منتخب استان خراسان‌ رضوی یا سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود. سرپرست تیم ملی والیبال افغانستان نیز در این نشست ضمن قدردانی از دولت جمهوری اسلامی، میزبانی مردم خراسان‌ جنوبی و فدراسیون والیبال ایران گفت: تیم ملی والیبال افغانستان از سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را به صورت رسمی و جدی آغاز کرد.

سید نعمت مشتاق افزود: به دلیل امکانات کم و شرایط خاصی که در کشور خودمان داریم هنوز به جایگاه مد نظر در ورزش والیبال نرسیده‌ایم.

وی بیان ‌کرد: در تیم ملی والیبال افغانستان ورزشکارانی از ۳۴ ولایت این کشور حضور دارند که نشان از استعدادهای ورزشی کشور ما است.

مربی تیم ملی والیبال افغانستان نیز گفت: تیم ملی افغانستان فعالیت‌های خود را با شعار «تیم ملی افغانستان سفیران صلح و دوستی» پیگیری می‌کند.

شعیب عزیزی ادامه ‌داد: هدف این است که از طریق ورزش به همه این آگاهی را بدهیم که از ناامنی و جنگ خسته شده‌ایم و خواهان صلح و دوستی هستیم.

وی بیان ‌کرد: چند وقت پیش در کشور ما یک مکان ورزش هدف ناامنی‌ها قرار گرفت در حالی که ورزشکاران کشور در مسائل سیاسی بی‌طرف هستند و باید تحت هر شرایطی امنیت آنان حفظ شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز