بارش برف و باران کردستان را فرا گرفت

۱۳۹۸/۱۱/۳۰ - ۱۰:۴۲:۰۱
کد خبر: ۹۶۶۵۱۱
بارش برف و باران کردستان را فرا گرفت
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: از اوایل صبح امروز چهار شنبه تا پنجشنبه هفته جاری، امواج بارشی بطور متناوب استان را فرا خواهد گرفت.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ علی پناهی، معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: از اوایل صبح امروز چهار شنبه تا اواخر روز پنجشنبه هفته جاری، امواج بارشی بطور متناوب استان را فرا خواهد گرفت و سبب پوشش ابر، وزش باد، کاهش نسبی دما در طول روز و بارش باران و در ارتفاعات و گردنه بارش برف و باران می‌گردد.

او افزود: تمرکز بارش‌ها بیشتر در بخش‌های  غربی (بانه و مریوان و سرشیو مریوان) و بخش‌های جنوبی و جنوب شرقی استان (کامیاران - سنندج - دهگلان - قروه و با شدت کمتر حدفاصل قروه تا بیجار) که پیش بینی می‌گردد.

 پناهی بیان کرد: فعالیت این سامانه‌ی بارشی بیشتر به شکل  بارش برف و باران، وزش باد و در ارتفاعات و گردنه‌ها کولاک برف و مه خواهد بود.

او با اشاره به اینکه میانگین بارش در این بازه زمانی درمحدوده ۵ تا ۲۰ میلی متر خواهد بود،گفت:این سامانه بارشی موجب لغزندگی جاده ها، کاهش دید به علت مه و کولاک در جاده‌ها و گردنه ها. امکان رخداد بهمن در ارتفاعات و نواحی برفگیر استان  می شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: توصیه می شود مردم از تردد غیر ضروری در جاده‌های کوهستانی و نقاط برفگیرو مرتفع استان پرهیز کنند ودر صورت تردد  تجهیزات زمستانه به همراه داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز