فرماندار بوشهر:

تبلیغات پس از مهلت قانونی جرم است

۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۴:۱۰:۰۲
کد خبر: ۹۶۶۹۹۳
تبلیغات پس از مهلت قانونی جرم است
فرماندار بوشهر گفت: انجام تبلیغات پس از اتمام زمان قانونی به هرشکل، از مصادیق تخلف انتخاباتی است و جرم به شمار می‌رود.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ عباس جمشیدی فرماندار شهرستان بوشهر گفت: تبلیغات انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از پنجشنبه ۲۴ اسفند آغاز شده بود پس از گذشت هفت روز، مطابق قانون انتخابات ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای یعنی ساعت ۸ صبح امروز (پنجشنبه اول اسفند) به پایان رسید و پس از آن هرگونه فعالیت تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ممنوع است.

او افزود: با پایان زمان تبلیغات، تمامی ستاد‌های تبلیغاتی باید بسته شود و هیچگونه فعالیتی نداشته باشد.

رئیس هیات اجرایی مرکز حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم ادامه داد: انجام تبلیغات پس از پایان زمان قانونی به موجب ماده ۵۶ قانون و مواد ۳۹ و ۴۰ آیین نامه اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی به هرشکل، از مصادیق تخلف انتخاباتی است و جرم محسوب می‌شود.

جمشیدی همچنین از همه نامزدها، مسئولان ستاد‌های تبلیغاتی و حامیان آنها، احزاب و گروه‌ها درخواست کرد باتوجه به پایان مهلت قانونی تبلیغات، از انجام هرگونه فعالیت تبلیغی به سود یا زیان دیگر نامزد‌ها در فضای حقیقی یا مجازی خوددداری کنند.

او گفت: اگر تخلفی در این زمینه رخ دهد، مورد پیگرد قرار می‌گیرد.

نامزد‌های حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم به ۲۵ نفر رسید

 فرماندار بوشهر گفت: با انصراف ۱۰ نفر از نامزد‌های حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم، تعداد نامزد‌های این حوزه به ۲۵ نفر کاهش یافته است.

جمشیدی افزود: از این تعداد نامزد، یک نفر زن و ۲۴ نفر مرد هستند. این تعداد در دوره دهم ۱۶ نفر شامل ۳ زن و ۱۳ مرد و در دوره نهم ۶ نفر مرد بوده است.

او ادامه داد: از نظر تحصیلات از ۲۵ نامزد، یک نفر لیسانس، ۲۰ نفر فوق لیسانس، سه نفر دکتری و یک نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند. این مبزان در دوره گذشته ۱۲ نفر فوق لیسانس، ۳ نفر دکتری و یک حوزوی و در دو دوره قبل ۴ نفر فوق لیسانس، یک نفر دکتری و یک نفر نیز حوزوی بوده اند.

فرماندار بوشهر بیان کرد: از لحاظ سنی نیز پنج نفر بین ۳۰ تا ۳۵، ۴ نفر بین ۳۶ تا ۴۰، ۳ نفر بین ۴۱ تا ۴۵، ۳ نفر بین ۴۶ تا ۵۰، ۸ نفر بین ۵۱ تا ۵۵، یک نفر بین ۵۶ تا ۶۰ و یک نفر نیز بین ۶۱ تا ۶۵ سال دارند.

جمشیدی همچنین اعلام کرد: از ۲۵ نامزد، فقط یک نفر (۴ درصد) دارای سابقه نمایندگی است و چهار نفر (۱۵ درصد) دارای سابقه داوطلبی در ادوار گذشته بوده اند.

او گفت از این تعداد همچنین یک نفر فرهنگی، ۱۰ نفر کارمند، پنج نفر بازنشسته، دو نفر استاد دانشگاه، یک نفر نظامی، یک نفر روحانی، یک نفر قاضی یا وکیل و چهار نفر نیز شغل آزاد دارند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی فردا جمعه دوم اسفند برگزار می‌شود.

حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم  یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز