هجوم ملخ‌های صحرایی در گناوه

۱۳۹۸/۱۲/۰۳ - ۱۰:۴۶:۴۸
کد خبر: ۹۶۷۸۶۹
هجوم ملخ‌های صحرایی در گناوه
مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: با توجه به ورود ملخ صحرایی به استان بوشهر کشاورزان، باغداران، زنبوردران، محیط بانان منابع طبیعی و قرقبانان این شهرستان هرگونه کانون‌های ملخ را به این مدیریت اطلاع دهند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ امان الله حیدری، افزود: از کشاورزان و باغداران انتظار داریم به محض مشاهده ملخ صحرایی در مزارع و باغ‌ها پس از مشورت با کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به سمپاشی اقدام کنند.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه خطر پوره ملخ‌ها بیشتر  از بالغ آنها است و به عنوان آفت مهم محصولات کشاورزی باید با آنها مقابله کرد، کشاورزان روستاهای بخش مرکزی و ریگ شهرستان درصورت مشاهده ملخ‌ها در مزارع خود سریع به مدیریت جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنند تا کارشناسان حضور یابند.

حیدری اظهار داشت: تخم‌گذاری ملخ ها ۴۵ روز طول می‌کشد که بطور متوسط هر کدام از آنها ۳۰۰ تخم می‌ریزند  و درصورتیکه جلوی رشد آنها گرفته نشود خطرات زیادی بدنبال خواهد داشت.

مدیر جهادکشاورزی گناوه گفت: خسارت ملخ صحرایی در حالت تهاجمی بسیار زیاد است و دسته‌های پیاده ملخ (پوره‌ها) و بالدار هرگونه سبزی و غلات حتی درختان را  از بین می‌برند.

کشاورزان شهرستان گناوه پارسال با هجوم ملخ‌ها به مزارع، باغ‌ها و نخیلات روستاهای این شهرستان روبرو و متحمل خسارت شدند.

 گستردگی جمعیت ملخ ها در این شهرستان به حد بحرانی رسید  به گونه‌ای که به نخیلات هجوم آورده و برگ و طارونه درخت‌ها را خوردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز