هنوز موردی از کرونا در یزد مشاهده نشده است

۱۳۹۸/۱۲/۰۵ - ۱۱:۰۱:۲۱
کد خبر: ۹۶۸۸۵۸
هنوز موردی از کرونا در یزد مشاهده نشده است
معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: تا صبح امروز دوشنبه موردی از ابتلاء به ویروس کرونا در استان یزد مشاهده نشده است.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ محمدرضا دهقانی معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در صورتی که علائمی نظیر تب، تنگی نفس، سرفه در خود مشاهده کردید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

او افزود: تا صبح امروز دوشنبه هنوز موردی از کرونا در یزد مشاهده نشده است.

دهقانی از افزایش ساعات کاری در چهار مرکز بهداشتی درمانی یزد خبر داد و ادامه داد: مرکز درمانی نیکوپور، رحمت آباد، خیرآباد و جوی هرهر علاوه بر شیفت صبح در شیف عصر نیز آماده خدمات رسانی به شهروندان یزدی هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد همچنین گفت: بزودی در مراکز جامع سلامت استان پکیج‌های رایگان مواد ضدعفونی کننده در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

دهقانی افزود: این ویروس در ۹۰ درصد موارد ابتلاء به صورت خفیف خود را نشان خواهد داد و ۱۰ در صد حادتر نیز مربوط به افرادی است که بیماری‌های زمینه‌ای دارند.

او ادامه داد: کرونا یک بیماری ویروسی است و مرگ و میر آن حتی کمتر آنفلوآنزای H۱N۱، در مبتلایان است.

دهقانی با بیان اینکه تا حد ممکن باید از دست دادن و روبوسی خودداری کرد و از تردد غیرضروری در مکان‌هایی که احتمال ابتلا به بیماری کرونا در آن بالاست، خودداری کرد، افزود: افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند نیز در این مکان‌ها حاضر نشوند.

ابتلای به ویروس کرونا از ابتدای سال میلادی جدید در چین شروع شد و هم اکنون ۳۰ کشور دنیا درگیر این بیماری شده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز