عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ؛

ستاد مدیریت بحران اجازه ندهند خاطره تلخ سیلاب ابتدای سالجاری تکرار شود

۱۳۹۸/۱۲/۰۵ - ۱۴:۴۰:۰۵
کد خبر: ۹۶۹۰۹۱
ستاد مدیریت بحران  اجازه ندهند خاطره تلخ سیلاب ابتدای سالجاری تکرار شود
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای ستاد مدیریت بحران و مسئولان ذیربط اجازه ندهند خاطره تلخ سیلاب ابتدای سالجاری تکرار شود.

به گزارش برنا از اراک ، سیدمهدی مقدسی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر ورود یک سامانه بارشی قوی به کشور و همچنین با توجه به تجاربی که ناشی از سیلاب‌های ابتدای سال جاری در سطح کشور و استان بوده است، لذا آماده باش کامل و صددرصدی ستادهای مدیریت بحران برای مقابله با سیلاب و آبگرفتگی ضرورت دو چندان دارد.

وی بیان کرد: از تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران انتظار می رود که با برنامه ریزی دقیق اجازه ندهند مشکلات و آسیب هایی که نقاط مختلف کشور بر اثر وقوع سیل با آن مواجه شدند، تکرار شود.

مقدسی به تصویب قانون مدیریت بحران در مجلس شورای اسلامی و تبیین وظایف هر یک از دستگاه‌های اجرایی کشور در مقابله با حوادث طبیعی و بحران اشاره کرد و افزود: با توجه به تجربه تلخ سیل فروردین ماه امسال و بروز خسارات جدی در استان های خوزستان، لرستان و گلستان و ... لذا اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با خسارات احتمالی در دو روز آینده الزامی است.

وی اطلاع رسانی به موقع و جلب مشارکت مردم در کاهش خسارت ها را امری ضروری دانست و افزود: دستگاههای اجرایی نیز با توجه به قانون مدیریت بحران باید در شهرستان‌ اراک مخصوصا حوزه قره‌کهریز و شهرستان‌های خنداب و کمیجان از آمادگی لازم برخوردار باشند و با اتخاذ تدابیر لازم و بسیج امکانات خسارات را به حداقل ممکن برسانند.

این نماینده مردم در خانه ملت تصریح کرد: به عنوان رئیس فراکسیون پیشگیری و مدیریت بحران مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور، وزیر کشور، رئیس ستاد مدیریت بحران کشور و سایر وزیران و دستگاه‌های متولی امر درخواست دارم با اتخاذ تدابیر لازم و با بهره گیری از تجربیات سیلاب ابتدای سال اجازه ندهند مردم با مشکلات ناشی از سیلاب مواجه شده و خسارات زیادی بر کشور تحمیل شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز