معاون اقتصادی استاندار سمنان:

تورم در استان، کمتر از نرخ تورم کشوری و رو به کاهش است

۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۳:۱۹:۳۵
کد خبر: ۹۷۰۰۲۳
تورم در استان، کمتر از نرخ تورم کشوری و رو به کاهش است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: نرخ تورم در استان، کمتر از نرخ کشوری و رو به کاهش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان روز سه شنبه در آیین تکریم از رئیس سابق سازمان صمت استان در محل اتاق بازرگانی استان، گفت: بنده همواره معتقدم بازاریان استان، افرادی منصف هستند و این مهم که از سال ۹۷ به بعد، نرخ تورم‌ در استان از تورم کشور فاصله گرفته و با سرعت افزایشی در حال کاهش است، حاکی از این‌مهم و تلاش های صورت گرفته در ستاد تنظیم بازار استان است.
وی افزود:در بحث ستاد تنظیم بازار نگاه ما همواره نگاه مداخله حداقلی در مسائل بازار است که بر آن پایبند بودیم ولی در مواقع اضطراری اقدامات ویژه صورت گرفته است و بعد از این نیز این روال مطلوب ادامه خواهد یافت.
عسگری با بیان اینکه نگاه ما همواره در بخش‌ معادن، جلوگیری از خام فروشی بوده و خواهد بود و نیاز است تا با برگزاری مستمر کارگروه معادن استان، همواره در این راستا گام برداریم، اذعان داشت:با اقداماتی که در حوزه‌ گمرک انجام گرفته، تلاش داریم ‌تا با این‌ مجموعه اقدامات در راستای توسعه صادرات استان گام برداشته و به اهداف عالی در نظر گرفته شده دست یابیم.
وی همچنین خاطر نشان کرد: بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات طی حدود ۶ ماهه گذشته در ستاد تسهیل استان تصویب و توسط بانکهای عامل به صنعتگران و تولیدکنندگان پرداخت شده است که می توان گفت ستاد تسهیل استان از ستادهای برتر و شاخص کشور است.
معاون اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به این مطلب که در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار نفر حقوق بگیر در بخش صنعت و معدن استان وجود دارند، گفت: رسیدگی به مسائل و مباحث این افراد انرژی زیادی مطلبد و کار بزرگی است و نیاز است تا با گفتار درمانی و عمل مناسب، از اثرات سوء و پارازیت هایی که بر اساس مباحث مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... بر تولید کنندگان اثر میگذارند، کم کرده و این افراد را با تمام توان‌ حمایت و تولید داخل را تقویت کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت:ظرفیت های صنعتی و معدنی استان، ظرفیت بسیار مطلوب و مناسبی است و این سازمان نیز باید به صورت ویژه، قوی و به صورت مستمر در تمامی مسائل مربوط به حوزه های صنعت، معدن و تجارت حضور داشته باشد.
وی همچنین بیان داشت:حوزه صنعت، معدن و تجارت، حوزه وسیعی است و باید انرژی و توجه و وقت بیستری صرف شود تا این حوزه ها به صورت قوی و مساوی در بُعد و قالب ماموریت های سازمان به جلو پیش برود.
معاون اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه با اختیارات موجود فعلی ، همراه با همدلی و همراهی، بخش عمده ای از مشکلات در داخل استان قابل حل بوده و خواهد بود، ضمن تقدیر و قدردانی از زحمات و تلاش های مطلوب و موثر اسودی، رئیس سابق سازمان صمت در استان، گفت: امیدواریم مدیریت جدید نیز با استفاده از ظرفیت ارتباطات مطلوب با مدیران ستادی در وزارتخانه برای پیگیری و حل مشکلات تولید کنندگان و صنعت استان استفاده کنند.

منبع:روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استانداری سمنان

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز