سخنگوی پدافند زیستی استان مرکزی؛

حضور تجمعی مردم در بانک‌ها نگران کننده است

۱۳۹۸/۱۲/۰۸ - ۲۰:۳۲:۴۰
کد خبر: ۹۷۰۵۷۳
حضور تجمعی مردم در بانک‌ها نگران کننده است
سخنگوی پدافند زیستی استان مرکزی گفت: زیرساخت‌های لازم برای ارتباط تلفنی شهروندان استان مرکزی از طریق خط تلفن با مردم فراهم شده و این امر در ۴۸ ساعت آینده از طریق شماره ۳۸۳۹ امکان‌پذیر می‌شود.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر سید محمد جمالیان در جمع خبرنگاران  افزود: هشت پزشک از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب پاسخگوی مردم در این سامانه تلفنی هستند  و این خط به این دلیل ایجاد شده که مردم کمتر از خانه بیرون آیند و خدمات درمانی را تلفنی دریافت کنند و در صورت نیاز و ضرورت به بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

وی بیان کرد: بحث مرخصی سربازان آموزشی به نیروی انتظامی استان مرکزی داده شده که انتظار است در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد:  انتظار است تدابیر ویژه برای محدودیت خروج زندانیان و محیط‌های زندانی استان با نظر مقامات قضایی در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: وجود ماسک به صورت مکرر و بدون تعویض به‌هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و ماسک فیلتردار «ان ۹۹» تنها برای پزشکان، پرستاران و کادر درمانی که مستقیم با بیمار مبتلا با ویروس کرونا در ارتباط هستند توصیه می‌شود.

سخنگوی پدافند زیستی استان مرکزی افزود: حضور تجمعی مردم در بانک‌ها نگران کننده است و باید مردم امور بانکی خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که در ساعات خلوت‌تر و تنها برای کارهای ضروری مراجعه کنند و رعایت فاصله یک متر را مورد توجه قرار دهند.

دکتر جمالیان عنوان کرد: فعالیت آرایشگاه‌ها به‌خصوص آرایشگاه‌های زنانه از دیگر نگرانی‌ها برای شیوع ویروس کرونا است و استفاده از مواد آرایشی غیرشخصی نظیر رژ لب در آرایشگاه‌ها می‌تواند این بیماری را شیوع دهد.

وی گفت: بحث برگزار نشدن اقامه نماز جمعه در شهرهای آلوده استان مرکزی  با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مطرح  و به شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اعلام شده و تصمیم‌گیری در این خصوص پس از تایید مراجع بالادستی تا عصر امروز اطلاع رسانی می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: یکی از بهترین مواد ضد عفونی برای سطوح استفاده از سفیدکننده‌ها (وایتکس) به میزان یک پیمانه وایتکس و ۴۹ پیمانه آب است و استفاده از الکل صنعتی خطرات زیادی به همراه دارد که توصیه نمی‌شود.

دکتر جمالیان عنوان کرد: پزشکان، پرستاران و کادردرمانی و خدماتی بیمارستان‌های درگیر با ویروس کرونا همه تلاش خود را برای درمان مبتلایان به این ویروس به کار گرفته‌اند و انتظار است به منظور افزایش انگیزه این قشر مسوولان در کنار آنها حضور یابند و از تلاش‌های آنان تقدیر کنند.

وی بیان کرد: بیمارستان سینا اراک در اقدامی ارزشمند روزانه ۳۰ دست لباس حفاظتی در مقابل ویروس کرونا برای پزشکان و پرستاران و کادر درمانی تهیه و اهدا کرده است و اگر هر صنفی توانایی دوخت این لباس‌ها را دارد برای فروش به دانشگاه علوم پزشکی اراک اعلام آمادگی کند.

سنخگوی پدافند زیستی استان مرکزی اضافه کرد: انتظار است مردم به توصیه‌های پزشکی در خصوص پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دقت ویژه داشته باشند و تا تا حد امکان در خانه بمانند و اخبار مربوط به این بیماری را از رسانه‌های معتبر دنبال کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز