ضد عفونی مستمر ناوگان حمل‌ونقل و اماکن عمومی بوشهر

۱۳۹۸/۱۲/۰۹ - ۱۱:۴۶:۵۷
کد خبر: ۹۷۰۶۷۷
ضد عفونی مستمر ناوگان حمل‌ونقل و اماکن عمومی بوشهر
شهردار بوشهر با تاکید بر رعایت بهداشت عمومی برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا گفت: در این راستا اماکن، ناوگان حمل و نقل عمومی، ایستگاه‌ها و پایانه‌های مسافربری و سرویس‌های بهداشتی بوشهر به صورت مستمر ضدعفونی می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ سید نورالدین امیری صبح امروز در بررسی روند اجرای طرح‌های مبارزه با انتشار ویروس کرونا با تاکید بر اهمیت بهداشت فردی در جلوگیری از انتشار این ویروس اظهار داشت: خوشبختانه با رعایت بهداشت در همه سطوح با اعلام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تاکنون مورد مثبت ویروس کرونا در بوشهر گزارش نشده است.

وی، نقش مهم نیروهای شهرداری در ضدعفونی سطح شهر بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد:از نیروهای زحمتکش شهرداری که همراه با یک عزم ملی و تلاش وافر همگام با همه هموطنان و همشهریان و اقشار مختلف جامعه به صورت شبانه‌روز در حال فعالیت به منظور پیشگیری از انتشار و کنترل ویروس کرونا هستند تجلیل می‌شود.

شهردار بوشهر مهمترین اقدامات شهرداری را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: در این راستا شستشو و ضدعفونی اماکن عمومی سطح شهر به صورت مستمر و منظم٬ ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی  ایستگاه‌ها و پایانه‌های مسافربری و سرویس‌های بهداشتی سطح شهر مورد توجه قرار دارد.

امیری از ضد عفونی خودروهای خدماتی شهرداری٬ شستشوی خیابان‌های پرتردد بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ضدعفونی محلات مختلف، شستشو و ضدعفونی بازار ماهی فروشی، میوه و تره‌بار، جمع آوری و ساماندهی اقلام انتقال ویروس کرونا مثل قلیان‌ها  از دیگر برنامه‌های شهرداری بوشهر است.

وی، شستشو و ضدعفونی وسایل ورزشی و تفریحی در پارک‌ها ٬صندلی‌ها و آلاچیق‌ها ٬ وسایل بازی و ست‌های ورزشی و نظارت و جمع آوری چادرهای مسافرتی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و کنترل آن را از دیگر طرح‌ها دانست .

 امیری با اشاره به اینکه رعایت بهداشت فردی و عمومی مهمترین عامل در پیشگیری از ابن ویروس است از شهروندان خواست  رعایت نکات بهداشتی را در اولویت برنامه‌های پیشگیری این ویروس قرار داده و سعی کنند در معرض محیط‌های آلوده قرار نگیرند .

وی افزود: شهرداری بوشهر تمام نیروهای خود را در همه حوزه‌های مربوطه برای مقابله با ویروس کرونا بسیج کرده و اقدامات آموزشی و پیشگیرانه به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است .

شهردار بوشهر، با عنوان اینکه حضور شهروندان در محل‌های پر ازدحام می‌تواند عامل انتقال این ویروس باشد از شهروندان تقاضا کرد از تردد در محل‌های پر رفت و آمد خودداری کنند و اقدامات غیر ضروری را کنار بگذارند.

امیری تصریح کرد:شهرداری بوشهر تمامی مراسمات و برنامه‌های عمومی و با تجمع خود را از جمله برنامه‌های بزرگداشت روز بوشهر لغو و به زمان دیگر موکول کرده است.

وی بیان کرد: در کنار اقدامات پیشگیرانه در سطح شهر سعی شده به سلامت کارکنان شهرداری نیز توجه شود و در همین خصوص ضد عفونی محل کار و استفاده از وسایل بهداشتی و همچنین ارائه برنامه‌های آموزشی از این جمله هستند .

شهردار بوشهر با اشاره به اهمیت موضوع آموزش، اختصاص تابلوهای تبلیغاتی شهری مورد نیاز را نیز از جمله اقدامات لازم  آموزشی عنوان کرد و  از شهروندان خواست با رعایت اصول بهداشت فردی و عمومی در پیشگیری از شیوع این ویروس پیشگام باشند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز