مدیر کل انتقال خون استان کرمانشاه در شبکه زاگرس مطرح کرد؛

اهمیت بالای اهدای خون به دلیل نیاز مستمر بیماران به خون/ کرمانشاه به خون نیاز دارد

۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۱۱:۴۸:۵۰
کد خبر: ۹۷۲۱۳۳
اهمیت بالای اهدای خون به دلیل نیاز مستمر بیماران به خون/ کرمانشاه به خون نیاز دارد
مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه از کاهش اهداکنندگان خون و نیاز مستمر استان به خون خبرداد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ پژمان صالحی فر مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه با حضور در استودیو سلامت شبکه زاگرس از اهمیت اهدای خون، نیاز مستمر بخصوص برای بیمارانی مثل تالاسمی، تصادفات، نوزادان و مادران باردار گفت و اظهار کرد: اگر روند اهدای خون کاهش بیابد بیمارانی که نیازمند به خون و فراورده های مشتق از آن هستند دچار مشکل جدی خواهند شد.

او در این برنامه به طول عمر محدود نگهداری خون و مشتقات آن اشاره کرد و گفت: امکان ذخیره سازی طولانی مدت وجود ندارد. به عنوان مثال فراورده پلاکت تنها سه روز ماندگاری دارد، برای همین لازم است همیشه اهداکنندگان خون در مراکز خونگیری حضور داشته باشند تا بتوان نیاز بیماران را تامین کرد.

صالحی فر شیوع ویروس کرونا در کشور و بار روانی ناشی از آن در جامعه را یکی از عوامل کاهش اهدای خون دانست و اظهار کرد: در این مدت مراجعات به مراکز انتقال خون به کمتر از یک سوم میزان مورد نیاز کاهش یافته و این در حالی است که نیاز به خون در مراکز درمانی همیشگی بوده و محدود به زمان و مکان خاصی نیست.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه تاکید کرد: این اطمینان را به شهروندان کرمانشاهی می دهیم که تمامی بخش ها در این مرکز از سلامت کامل برخوردار هستند، جهت اطمینان خاطر اهداکنندگان عزیز از رعایت موارد بهداشتی در این مرکز، روزانه دو مرتبه تمامی محیط خونگیری، از جمله سطوح کاری، میز کار و … ضدعفونی می شوند.

صالحی فر عنوان کرد: اهدا کنندگان در بدو ورود ب مرکز انتقال خون توسط پزشکان ما معاینه می شوند و با اطمینان از سلامت شهروندان روند خونگیری انجام می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز