کاشت درخت در محور یاسوج - سی‌سخت

۱۳۹۸/۱۲/۱۳ - ۱۰:۲۰:۱۳
کد خبر: ۹۷۲۵۹۸
کاشت درخت در محور یاسوج - سی‌سخت
معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از آغاز کاشت درخت در محور یاسوج-سی‌سخت خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ پاییز امسال بود که قطع درختان بلوط محور یاسوج_سی‌سخت برای احداث جاده توریستی‌ترین نقطه کهگیلویه و بویراحمد هیاهویی بین رسانه ایجاد کرد و واکنش‌های متفاوتی به همراه داشت.

در همان روزها علی‌پور سرپرست  سابق فرمانداری دنا در نشستی به طرح‌های عمرانی شهرستان دنا اشاره داشت طرح هایی که با شدت و سرعت بالایی در حال انجام است.

علی پور به این مورد هم اشاره کرد که  بعضی از رسانه‌هایی که همیشه راهشان از انقلاب و مردم جدا بوده، قصد تخریب و کوچک کردن خدمات نظام و انقلاب را دارند.

اما نیک‌اقبالی  که تازه به سمت مدیرکلی راه و شهرسازی منصوب شده بود بزرگنمایی قطع درختان را هیاهوی رسانه‌ای دانست.

وی به این مورد هم اشاره کرد که قطع درختان حین اجرای این طرح مواصلاتی طبق قرارداد بوده و پیمانکار طرح موظف است در اولین فصل کاشت درختان، با حضور اهالی منطقه و اصحاب رسانه در حاشیه این محور ارتباطی نسبت به کاشت درخت متناسب با اقلیم آب و هوایی به ازای هر درخت قطع شده ۳ نهال اقدام شود.

سید عیسی حسنی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هم که در نشست فرمانداری بود رفع نقاط حادثه خیز را یکی از وظایف این کمیسیون عنوان کرد و اینکه درختانی که در حوالی روستای ده برآفتاب حین اجرای طرح محور ارتباطی یاسوج- سی سخت قطع شدند با مفاد قرارداد پیمانکار مطابقت دارد.

وی قطع ۱۰ هزار اصله درخت بلوط که توسط برخی از رسانه‌های داخلی و حتی رسانه‌های معاند در اجرای طرح مواصلاتی یاسوج به سی سخت مطرح شد را کاملا تکذیب کرد و ادامه داد طبق قرارداد پیمانکار طرح، ۱۲۰۰ اصله درخت را باید قطع می‌کرد که با بررسی‌های انجام شده قطع درختان کمتر از اصل قرار داد بوده است.

همه این مطالب صحبت‌هایی بود که در جلسه ۸ مهر ماه فرمانداری دنا مطرح شد و مهمتر از آن جبران قطع این درختان بود که با فرا رسیدن فصل و هفته درختکاری آن وعده‌ عملی و محقق شد و معاون پیشگیری دادگستری کهگیلویه و بویراحمد این خبر را به رسانه اعلام کرد.

حسنی ضمن اشاره به آغاز کاشت درختان محور جاده یاسوج به سی سخت گفت: همانگونه که سابقاً به رسانه‌ها اعلام شده  و جزو مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بوده پس از اینکه درختان بلوط جهت احدات راه  در محور جاده یاسوج به اصفهان یاسوج به دنا توسط پیمانکار قطع شده بود و پیمانکار متعهد به غرس درخت بلوط  در فصل کاشت درخت به  تعداد سه برابر درختان قطع شده بوده، عملیات مذکور طی هفته جاری شروع  و تا غرس کامل نهال ها ادامه خواهد یافت.

معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بیان کرد از ابتدای موضوع قطع درختان و البته به صورت ویژه در ابتدای امسال طی جلسات متعدد در مرکز استان و شهرستان دنا با حضور مدیران کل و مسوولین ادارات دخیل، این موضوع  رصد و به مردم اطمینان داده بود که مطابق مقررات پیگیری غرس نهال توسط نهادهای متولی قطعی است.

وی افزود: در این راستا تعدادی از نهال‌ها باید در محدوده منابع طبیعی و برخی در محدوده محیط زیست کاشته شوند. در این خصوص و برای کاشت آبیاری و نگهداری نهال‌ها، طی جلسه‌ای که با حضور مدیران کل مجموعه های ادارات دخیل در موضوع روز سه شنبه 13 اسفند ساعت ۱۱ در معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برگزار می‌شود تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در پایان اظهار داشت به همراه رئیس کل محترم دادگستری و مسوولان دادگستری استان طی روزهای آینده، به صورت میدانی در محل غرس نهال‌ها حاضر و مبادرت به کاشت نهال خواهیم کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز