فعالیت ۵۲ سازمان مردم نهاد خراسان جنوبی برای پیشگیری از کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۱۳ - ۱۲:۱۸:۳۱
کد خبر: ۹۷۲۷۴۱
نماینده سازمان‌های مردم نهاد (سمن) خراسان جنوبی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، ۵۲ سمن استان فعالیت خود را در زمینه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا با اقدامات آموزشی و حمایتی آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، سید مصطفی حسینی نماینده سمن های خراسان جنوبی عنوان کرد: سازمان‌های مردم‌ نهاد خراسان جنوبی همگام و همراه تمامی نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی برای پیشگیری از شیوع کرونا اقداماتی را تاکنون انجام داده‌اند که افزایش آگاهی مردم در زمینه این بیماری و همچنین کاهش سطح نگرانی در جامعه و نگاه به اقشار آسیب‌پذیر و گروه‌های مختلف در جهت حمایت از آنها برای تهیه اقلام بهداشتی از مهمترین اهداف و اقدامات است.

وی گفت: از طرف دیگر برخی سازمان‌های مردم‌ نهاد دغدغه‌مند اقدام به تشکیل کمپین پیشگیری از بیماری کرونا کردند که در حمایت از بیماران و همچنین افزایش آگاهی جامعه کوشا هستند.

وی اظهار داشت: بنابراین با توجه به موضوع حاضر برخی سمن‌های تخصصی راهبردها و راهکارهای مشورتی خودشان را در اختیار مدیران و مسوولان مرتبط قرار می‌دهند تا با توجه به این اطلاعات برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

نماینده سازمان‌های مردم نهاد خراسان جنوبی بیان کرد: سمن‌های حوزه سلامت برای فعالیت تخصصی خود در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاهی به گروه‌های مختلف جامعه در حال تلاش هستند به این معنا که گروه‌های پرخطر مانند بیماران، سالمندان و کودکان در اولویت برنامه‌های تخصصی سازمان‌های مردم نهاد قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد:  در موضوع بیماری کرونا اکثر سمن‌ها که کار تخصصی انجام می‌دهند برای گروه‌های هدف برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی می‌کنند و آنچه آگاهی داده می‌شود از طرف سمن‌ها و مطابق محتوای رسمی تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و فراتر از آن مطلبی گفته نمی‌شود.

حسینی گفت: نکته بعدی حمایت از اقشار آسیب‌پذیر است که سازمان‌های مردم‌ نهاد و خیریه‌ها در این موضوع در حال تلاش هستند و تا حدودی توانستند هماهنگی لازم را ایجاد کنند و امیدواریم در آینده‌ نه‌ چندان دور با کمک خیرین بتوانیم برای حمایت از این اقشار آسیب‌پذیر به‌ ویژه در بحث محافظت در برابر بیماری کرونا اقدام کنیم.

وی افزود: برخی سازمان‌های مردم نهاد که در جهت حمایت از معلولان و افراد اوتیسمی فعالیت می‌کنند، می‌توانند اطلاعات خوبی را به این افراد بدهند ضمن اینکه حمایت از خانواده‌های این افراد برای محافظت از بیماری کرونا نیز به‌ عنوان یک هدف برای تعدادی از سمن‌ها تعریف شده است.

وی بیان کرد: سازمان‌های مردم‌ نهاد اعلام آمادگی کردند که در جهت توزیع اقلام بهداشتی به‌ ویژه تهیه ماسک و مواد ضد عفونی اقدام کنند و به این دلیل است که هرچه اقلام بهداشتی مانند ماسک در جامعه بیشتر شود بار روانی آن در جامعه کمتر خواهد شد از این رو تامین مایحتاج خانواده‌ها به‌ ویژه خانواده‌های نیازمند از اهداف سمن‌ها است.

این فعال اجتماعی یکی از برنامه‌های اصلی سازمان‌های مردم‌ نهاد را مطالبه‌گری عنوان کرد و گفت: این مطالبه‌گری هم می‌تواند از نهادهای حاکمیتی هم از نهادهای مردمی باشد بنابراین در بخش مطالبه‌گری در جهت انجام صحیح اقدامات پیشگیرانه اقدام کردیم و در زمینه اطلاع‌ رسانی با اقداماتی مانند تشکیل کمپین‌ها و همچنین استفاده از رسانه، اطلاع‌ رسانی توسط پایگاه‌های اجتماعی متعلق به سازمان‌های مردم‌ نهاد و ارایه اطلاعات با استفاده از رسانه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی در اختیار سمن‌ها قرار گرفته، بخش قابل توجهی از جامعه در جهت آگاهی بخشی نسبت به بیماری کرونا زیرپوشش قرار گرفته است.

اولین مورد مثبت ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی (شنبه) دهم اسفند و ۲ مورد مثبت دیگر روز یکشنبه اعلام شد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز