استاندار؛

وضعیت شیوع کرونا در استان مرکزی تثبیت شده است / ساوه و دلیجان در زمینه شیوع کرونا شرایط خوبی ندارند / اقدامات مسئولان محلات در مهار بیماری کرونا قابل تقدیر است

۱۳۹۸/۱۲/۱۵ - ۱۷:۴۳:۴۳
کد خبر: ۹۷۳۸۱۳
استاندار مرکزی گفت: این استان رتبه دوم شیوع و ابتلا به ویروس کرونا را در کشور داشت اما وضعیت این بیماری با اقدامات پیشگیرانه و اجرایی موثر به شکل تثبیت شده است.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده  در نشست مشترک پدافند زیستی استان مرکزی با کارگروه شهرستانی دلیجان و محلات افزود:  مدارس، دانشگاه‌ها، باشگاه‌های ورزشی و آموزشگاه‌های هنری، فنی و حرفه‌ای و علمی در هفته گذشته تعطیل شده و هفته اتی نیز این مراکز فعالیت نخواهند داشت و به‌صورت جدی از مردم استان درخواست می‌شود  که در خانه بمانند و با حضور و تردد در خیابان‌ها به شیوع کووید ۱۹ دامن نزنند.
استاندار مرکزی توضیح داد: ساوه و دلیجان در زمینه شیوع ویروس کرونا وضعیت خوبی در کنترل ندارند و به‌منظور بررسی شرایط این ۲ شهرستان نشست پدافند زیستی استان به‌طور مشترک با دلیجان در این شهرستان برگزار شده تا تصمیمات کارآمد در مقابله با این تهدید سلامت استان گرفته شود.
آقازاده گفت: کمبودها و نیازهای درمانی این شهرستان‌ها با دقت در این نشست بررسی می‌شود و تصمیمات اثربخش و موصر اخذ خواهد شد.
وی افزود: با توجه به شرایط اضطراری و ویژه دلیجان و محلات در نشست کارگرئه پدافند غیرعامل زیستی مقرر شد که پنج هزار عدد ماسک به صورت روزانه برای این شهرستان‌ها تهیه شود و مقادیر لازم مواد ضدعفونی کننده نیز در اختیار قرار گیرد.

استاندار مرکزی اظهار داشت: تامین مواد ضدعفونی کننده در استان مشکلی ندارد و باید تدابیر خاص و مطلوب برای شیوه توزیع ضدعفونی‌ها اتخاذ شود تا در محل نیاز به درستی در اختیار قرار گیرد.
آقازاده ادامه داد: در روزهای اخیر با پیگیری‌های انجام شده توزیع مواد ضدعفونی کننده مطلوب‌تر شده اما هنوز نظارت و تصمیم های اصولی در این زمینه نیاز است.
وی تصریح کرد: مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دارو باید به مقدار مورد نیاز در اختیار دلیجان قرار داده شود و مسایل مختلف پیشگیرانه و اجرایی با دقت رصد شود.
وی با اشاره به بازدید از درمانگاه تامین اجتماعی دلیجان گفت: در صورت نیاز به فضای فیزیکی بیشتر برای بستری بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان درمانگاه مذکور شرایط مطلوب برای این ماموریت را دارد. و به‌منظور تجهیز و تامین نیروی انسانی درمانی و اجرایی این درمانگاه  نیز از ظرفیت بسیج، سپاه و خیرین استفاده شود.
استاندار مرکزی کنترل مبادی ورودی به دلیجان را اقدام مناسبی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا دانست و یادآور شد: این شهرستان از سمت کاشان نیز آسیب‌پذیر است و باید ورود و خروج از این مسیر به صورت جدی کنترل شود و انتظار است ظرف ۴۸ ساعت آینده ایستگاه کنترل در ورودی کاشان به دلیجان مستقر باشد.
آقازاده ادامه داد: اقدامات مسئولان محلات در مهار بیماری کرونا قابل تقدیر است چراکه این شهرستان فوتی نداشته و چهار بیمار مبتلا به کرونا و هشت مورد مشکوک به این بیماری دارد که اوضوع آنان کنترل شده است.
وی گفت: به گفته پزشکان کرونا تا یک ماه آینده در کشور ادامه دارد و نباید تلفات این بیماری در استان مرکزی و دلیجان افزایش پیدا کندو این مهم منوط به اقدامات پیشگیرانه و تصمیمات کلیدی و عملیاتی است.
استاندار مرکزی با تقدیر از تلاش پزشکان و پرستاران برای درمان بیماران مبتلا به کرونا تصریح کرد: بخش اعظم معوقات پرستاران پرداخت شده و با پیگیری انجام شده انتظار می‌رود بقیه مطالبات نیز به‌زودی پرداخت شود و با تبدیل وضعیت انگیزش بیشتر برای خدمت به بیماران در شرایط حساس مهیا شود.
آقازاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این انتخابات با سلامت و حضور مطلوب مردم در استان برگزار شد.
وی گفت: با تایید انتخابات استان مرکزی از سوی شورای نگهبان پرونده فصل یازدهم بهارستان استان در مرحله اول دبسته شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز