امروز :

باند احتکار دارو در"بیرجند" منهدم شد

۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۱۳:۰۸:۱۲
کد خبر: ۹۷۴۵۰۷
باند احتکار دارو دربیرجند منهدم شد
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از انهدام باند بزرگ احتکار دارو و کشف ۲ انبار دارو در شهرستان"بیرجند" خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، سرهنگ حیدری گفت: مأموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اخباری دریافت کردند که در شرایط حساس کنونی و شیوع بیماری ویروس کرونا در کشور، برخی ازمتصدیان داروخانه‌ها و وارد کنندگان مواد دارویی در استان اقدام به دپو وسوءاستفاده از شرایط فعلی کشور می‌کنند و از طریق دپوی دارو و مواد ضد عفونی سودجویی می‌کنند که موضوع پیگیری شد.
وی افزود: مأموران در این راستا مالک یکی از داروخانه‌های شهرستان بیرجند را شناسایی کردند که با راه اندازی تشکیلاتی باندی اقدام به دایر کردن انبار‌های خانگی غیرمجاز در نقاط امن و احتکار دارو وقرص‌های غیر مجاز در شرایط غیر استاندارد و بسیار نامطلوب و غیر بهداشتی کرده است.
سرهنگ حیدری گفت: مأموران پس از شناسایی ۲ انبار احتکار دارو در بیرجند، با هماهنگی مقام قضائی و همراهی نمایندگان اداره غدا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و نمایندگان سازمان صنعت و معدن استان این انبار‌ها بازرسی کردند.
وی افزود: مأموران در بازرسی از این ۲ انبار غیر مجاز مقادیر زیادی دارو شامل ۱۷۹ قلم انواع دارو و مواد ضد عفونی و بهداشتی کشف که در این راستا سرباند و ۲ نفر از اعضای این باند دستگیر شدند و دارو‌های کشف شده با ۳ خودرو برای تعیین نوع و ارزش ریالی به معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان منتقل شد.
سرهنگ حیدری گفت: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی استان معرفی و تحویل شدند.
سرهنگ حیدری از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف و احتکار مواد غذایی، بهداشتی و دارویی بلافاصله مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

 

نظر شما