هشدار پلیس فتا برای سرقت به بهانه تست کرونا:

سرقت های کرونایی

۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۱۱:۵۵:۲۴
کد خبر: ۹۷۵۸۰۷
سرقت های کرونایی
محمد پور پلیس فتای خراسان جنوبی هشدار داد: سرقت با شگرد نامه جعلی از وزارت بهداشت برای تست کرونا در منزل کلاهبرداری است.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، رئیس پلیس فتا استان گفت: کلاهبرداران با انتشار آگهی‌هایی در فضای مجازیو شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان " تست کرونا در منزل" با نامه جعلی از وزارت بهداشت به ساختمان‌های مسکونی مراجعه می‌کنند و به شکل غافلگیرانه با مواد بیهوشی ساکنان را بیهوش و اقلام ارزنده را به سرقت می‌برند.
سرهنگ محمدپور از کاربران خواست به این آگهی‌ها، اعتماد نکنند و مدنظر داشته باشند اگر قرار باشد اکیپ‌های برای بررسی بیماری به منازل مسکونی مراجعه کنند قطعا موضوع از طریق وزارت بهداشت اطلاع رسانی خواهد شد.
وی گفت: همچنین کلاهبرداران با انتشار آگهی فروش ماسک یا داروی درمان ویروس کرونا لینکی را در فضای مجازی یا از طریق پیامک برای افراد ارسال می‌کنند که این لینک افراد را به صفحات و درگاه‌های جعلی بانکی هدایت می‌کند و با سرقت تمامی اطلاعات بانکی این افراد حسابشان را خالی می‌کنند.
رئیس پلیس فتا استان افزود: برابر ابلاغیه وزارت بهداشت خرید و فروش ماسک در فضای مجازی و حقیقی ممنوع است و پلیس با افرادی که اقدام به این کار بکنند برخورد قانونی خواهد کرد.
سرهنگ محمدپور با اشاره به انتشار اخبار جعلی و کلیپ‌های غیر واقعی در خصوص انتشار وسیع ویروس کرونا از کاربران خواست اخبار مربوط به این موضوع را از خبرگزاری‌های رسمی و رسانه ملی دنبال کنند و از بازتشر مطالب به اشتراک گذاشته شده در فضای مجازی که از صحت و سقم آن اطمینان ندارند، خودداری کنند.

 

نظر شما