سرپرست علوم پزشکی شهرستان عنوان کرد؛

مردم ساوه خطر کرونا را جدی نگرفته اند / ۲۰۹ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافتند

۱۳۹۸/۱۲/۲۱ - ۱۱:۰۵:۰۰
کد خبر: ۹۷۶۲۴۰
مردم ساوه خطر کرونا را جدی نگرفته اند /
۲۰۹ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافتند
سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این شهرستان و زرندیه تاکنون با تلاش کادر پزشکی، درمانی و پرستاران ۲۰۹ فرد مبتلا به کرونا از خطر این بیماری نجات و بهبود یافتند.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر  مهدی مصری در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: این تعداد افراد بهبود یافته ۷۰ درصد از کل مبتلاشدگان به ویروس کرونا در ساوه و زرندیه را شامل می شود.

وی از اینکه مردم ساوه خطر این بیماری را آنگونه که لازم است، جدی نگرفته اند گلایه کرد و از شهروندان خواست که نسبت به رعایت موازین بهداشت فردی و حضور نیافتن در اماکن شلوغ به خصوص خیابان های مرکزی و بازار اهتمام داشته باشند زیرا شواهد نشان می دهد که پیک این بیماری برای دوره ای طولانی همچنان ادامه می یابد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه همچنین از مردم خواست تردد و مراجعه به بیمارستان ها را کاهش دهند زیرا یکی از کانون های انتشار این ویروس و خطر ابتلای احتمالی همین مراکز است.

مصری اظهار داشت: ایجاد نقاهتگاه با ۷۰ تخت بستری برای بیماران مبتلا به کرونا در ساوه تا چند روز آینده به پایان می رسد و این اقدام برای مدیریت بیماران و همچنین کاستن از حجم بار سنگین بر بیمارستان ها تبعات موثری خواهد داشت و در صورتی که ضرورت داشته باشد شمار تخت های این مرکز را تا ۱۵۰ مورد هم افزایش خواهیم داد.

وی اظهار داشت: افزایش ۶۰ تخت اضافی به ظرفیت بیمارستان شهید مدرس و همچنین ارتقای ظرفیت خدمات دهی اورژانس با تجهیزات بیشتر در صورتی که شمار مراجعین و افراد مشکوک یا مبتلا به کرونا در شهر افزایش یابد از برنامه های در دستور کار علوم پزشکی ساوه است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه در مورد تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم، گفت: ۶ باب داروخانه سطح شهر را مکلف کرده ایم که به صورت شبانه روزی نسبت به توزیع ژل بهداشتی، الکل و ماسک فعالیت داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز