فرماندار عنوان کرد؛

نوروز به خمین سفر نکنید

۱۳۹۸/۱۲/۲۴ - ۱۰:۲۳:۱۷
کد خبر: ۹۷۷۴۳۱
فرماندار خمین گفت: سفرهای نوروزی به زادگاه امام راحل با توجه به شیوع ویروس کرونا ممنوع است و هموطنان باید تماس تلفنی و ارتباط در فضای مجازی با بستگان را جایگزین سفر به این شهرستان کنند.

به گزارش برنا از اراک ، احمد طهرانی در ستاد خدمات نوروز خمین افزود: اگرچه در فرهنگ ایرانی و توصیه‌های دینی صله رحم تاکید شده اما با توجه به اینکه تجمع و ارتباط در تقویت زنجیره انتقال کووید ۱۹ نقش محوری دارد به‌منظور حفظ سلامت شهروندان  نوروز امسال این شهرستان از پذیرش مسافران معذور است.
وی بیان کرد: برپایی چادر مسافرتی و هر گونه خدمات سفر در موادی ورودی خمین، پارک‌ها و اماکن عمومی غیرقانونی است و با خاطیان برخورد می‌شود.
فرماندار خمین ادامه داد: اعضای شورای اداری شهرستان ملزم شده‌اند که از پذیرش مهمان در امانات اقامتی ادارات خودداری کنند و در صورت مشاهده این موضوع  به شدت با آن مسئول برخورد می‌شود.
طهرانی گفت: مدیران دستگاه‌های دولتی تا ۱۵ فروردین سال آینده در آماده باش کامل هستند و باید در هر ساعت شبانه روز پاسخگو باشند.
وی تاکید کرد: مراکز درمانی اماکن مسقف و یرباز خرید فروشگاه‌های زنجیره ای  و جایگاه‌های سوخت را مهمترین مناطق پرخطر انتقال ویروس کرونا  است و باید سوخت‌گیری در جایگاه‌ با دستکش یا توسط یک فرد ثابت انجام شود.
فرماندار خمین با اشاره به اینکه مصرف فرآورده های نفتی در این شهرستان ۲۵ درصد کاهش یافته است، ادامه داد: با خلوت شدن خیابان‌ها از حضور مردم باید مصرف سوخت به صفر برسد.

 

نظر شما