نوسانات شدید نرخ طلا با شیوع ویروس کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۲۴ - ۱۱:۲۱:۳۴
کد خبر: ۹۷۷۴۵۶
نوسانات شدید نرخ طلا با شیوع ویروس کرونا
رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کرمانشاه،گفت : نوسانات شدید نرخ طلا و همچنین شیوع ویروس کرونا باعث شده بازار طلای کرمانشاه دچار رکود شدید شود.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ محمدسعید جعفری، رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کرمانشاه، از کسادی شدید بازار طلا و جواهر کرمانشاه در روز‌های اخیر خبر داد و گفت : یکی از مهمترین دلایل این کسادی نوسانات شدید قیمت طلا بود که دو عامل داشت، یکی تغییرات قیمت جهانی طلا و دیگری افزایش قیمت دلار در داخل کشور.

او گفت : این روند افزایشی قیمت و پایین بودن قدرت خرید مردم باعث شده اکنون خرید و فروش چندانی در بازار رخ ندهد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کرمانشاه عامل دیگر را شیوع کرونا دانست که باعث شده مردم در خانه‌ها بمانند و کمتر خرید کنند.

جعفری گفت: از سوی دیگر نگرانی از شیوع کرونا بسیاری از برنامه‌های ازدواج جوانان را تحت تاثیر قرار داد و این امر نیز بر وضعیت بازار طلا اثر گذاشت، چون بخش قابل توجهی از خرید طلا از سوی زوج‌های جوان در آستانه ازدواج صورت می‌گیرد.

او با بیان اینکه باید این ایام اوج فروش طلا در بازار باشد، گفت: هر سال در آستانه نوروز و خصوصا در ماه رجب که ازوداج زیاد است، فروش بیشتری داریم که امسال اگرچه این دو ایام با هم متقارن شد، اما به دلیل مسائل موجود، بازار راکد است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کرمانشاه گفت: این شرایط باعث شده خیلی از مغازه‌داران درخواست تعطیلی مقطعی واحد صنفی خود را حداقل تا پایان سال داشته باشند تا هزینه‌های جانبی به آن‌ها تحمیل نشود.

جعفری گفت: طلافروشی‌های کرمانشاه که تعداد آن‌ها به حدود ۳۵۰ واحد می‌رسد اکنون فشار مضاعفی را تحمل می‌کنند و برخی حتی توان پرداخت اجاره ملک خود را نیز ندارند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز