در ورودی های خراسان جنوبی شناسایی شد:

۵۱ نفر مشکوک به کرونا / ۱۶۵ تیم عملیاتی هلال احمر در مقابله با کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۱۱:۰۶:۰۶
کد خبر: ۹۷۸۷۹۹
۵۱ نفر مشکوک به کرونا / ۱۶۵ تیم عملیاتی هلال احمر در مقابله با کرونا
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی عنوان کرد: تاکنون ۵۱ نفر مشکوک به کرونا ویروس در روند پایش مسافران شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع داده شده اند.

کنترل سلامت ۵۶ هزار نفر در ورودی های خراسان جنوبی انجام شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در راستای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس، بیش از ۵۶ هزار نفر در ورودی های استان پایش شدند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمد رحیم شهریاری در جریان بازدید از ایستگاه مراقبتی ترمینال مسافربری بیرجند بیان کرد: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تیم های هلال احمر در راستای پایش مسافران در ورودی های شهرستان های مختلف استان مستقر شده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: از ابتدای طرح پایش تاکنون ۵۶ هزار و ۵۴۴ نفر توسط این تیم ها پایش و سطح سلامت آن ها کنترل شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: تاکنون ۵۱ نفر مشکوک به کرونا ویروس در روند پایش مسافران شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع داده شده اند.

شهریاری با بیان اینکه ۴۲۵ نفر از داوطلبان هلال احمر در قالب ۱۶۵ تیم در این طرح همکاری داشته اند، افزود: بدون شک اقدامات این افراد با شناسایی افراد مشکوک، در راستای جلوگیری از این ویروس نقش بسزایی دارد. 

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در راستای جلوگیری از شیوع این ویروس بیان کرد: از ۱۳ اسفند ماه جاری تاکنون بیش از ۱۲ هزار و ۵۲۱ نفر آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

شهریاری با بیان اینکه توصیه های بهداشتی و ترغیب برای ماندن در خانه از طریق آمبولانس ها در سطح شهر بیرجند اطلاع رسانی می‌شود، اظهار کرد: همچنین افزون بر فضای مجازی در سطح استان جهت رعایت بهداشت فردی و ماندن در خانه تبلیغات محیطی انجام شده است. 

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: از مردم درخواست می‌کنیم مدتی را در خانه‌ها بمانند و تنها برای موارد ضروری از خانه خارج شوند تا زنجیره انتقال بیماری کرونا از جامعه محو شود.

شهریاری با بیان اینکه مردم در پیشگیری از شیوع این ویروس نقش اصلی را دارند، افزود: از شهروندان خواستاریم از مسافرت های غیر ضرور جدا پرهیز کنند.

 

نظر شما