رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در استان خراسان جنوبی:

دیپلماسی ورزش منجر به معرفی بیرجند در ۱۰۰ نمایندگی سیاسی کشورهای خارجی شد / تلاش مدیران اقتصادی استان برای فعال بودن تنها مرز

۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۱۴:۴۲:۳۶
کد خبر: ۹۷۸۹۱۶
دیپلماسی ورزش منجر به معرفی بیرجند در ۱۰۰ نمایندگی سیاسی کشورهای خارجی شد / تلاش مدیران اقتصادی استان برای فعال بودن تنها مرز
عرفانی مهارتی به حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با وجود استاندار مقتدر و فعال و شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا در جهان؛ تنها مرز فعال استان روزانه پاکسازی می شوند

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، محمدعرفانی مهارتی رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در استان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگاران  بیان کرد: در راستای  فعالیت های سیاسی نمایندگی وزارت امور خارجه می توان توانمندی ها و ظرفیت های تولیدی، صنعتی، معدنی، گردشگری و فرهنگی خراسان جنوبی را به جهان معرفی کرد که خواهرخواندگی یکی از آنها است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین رویکرد های نمایندگی وزارت امورخارجه ارتباط استان با دیگر کشورها است گفت: در این مدتی که در بیرجند هستم خوشبختانه همراهی مقامات ارشد استانی، نظامی و انتظامی موجب شد تا نمایندگی وزارت امور خارجه در استان مجدد نقش پررنگ تری داشته باشد.

 

حوزه اقتصادی: با تمامی ظرفیت به دنبال بازگشایی سه معبر دیگر هستیم

عرفانی مهارتی به حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با وجود استاندار مقتدر و فعال و شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا در جهان؛ تنها مرز فعال استان روزانه پاکسازی می شوند .وی تاکید کرد: در همین راستا نیروی های بهداشتی و درمانی،بازارچه و منطقه ویژه و گمرکات همراهی خوبی داشته اند به طوری که حتی روزانه خودروها ضدعفونی و بعد وارد کشور افغانستان یا ایران می شوند. رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در استان خراسان جنوبی با بیان اینکه سه معبر دیگر استان از طرف کشور افغانستان غیرفعال می باشد گفت: با تمامی ظرفیتهای موجود به دنبال رایزنی برای  بازگشایی این معبر خواهیم بود.

 

 

حوزه کشاورزی: برندسازی محصولات استان اولویت ورود به بازارهای جهان

 

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در حوزه تولیدات محصولات راهبردی همچون زرشک، زعفران و عناب پیشتاز است گفت: این محصولات باید به دیگر کشورها به صورت برندسازی و برنامه ریزی شده معرفی شود و همراهی مدیران دستگاه های اجرایی می تواند نقش تاثیر بسزایی دارد.عرفانی مهارتی افزود: وجود گل نرگس در شهرستان خوسف و دیگر شهرستان های استان یکی از جاذبه های و تولیدات مهم گردشگری و محصولی است که کشور های خارجی از استقبال می کنند که در همین راستا با مسئول تعاونی فروش گل نرگس در شهر خوسف دیدار و مقررشد مقدمات معرفی و فروش آن به بازار گل ایران و دیگر کشورها انجام شود.

 

شرایط حاکم بر افغانستان مانع برگزاری نمایشگاه بین المللی مزار شریف شد

وی درخصوص عدم برگزاری نمایشگاه توانمندیهای استان در مزارشریف، گفت: نبود شرایط مناسب در آن موقع زمان و محل برگزاری نمایشگاه بین المللی به صلاح تجار نبود اما با تمام رایزنی های شخص استاندار و اینجانب و دیگر مسئولان کشوری و نمایندگی های سیاسی امیدواریم به زودی نمایشگاهی بین المللی با محوریت تولیدات محصولات خراسان جنوبی در یکی از شهرهای کشور افغانستان برگزار  کنیم.

حوزه گردشگری: یکی از مولفه های توسعه گردشگری وجود پرواز خارجی در فرودگاه بیرجند

 

وی به حوزه گردشگری اشاره کرد و گفت: فرودگاه بین المللی بیرجند یک پرواز خارجی داشته باشد و وجود پرواز خارجی می تواند گردشگر جذب کند و هم مرزبودن کشور افغانستان به خراسان جنوبی می توان یکی از پروازها باشد چرا که تردد تجار خارجی در استان به صورت زمینی انجام می شود. وی به گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: به دنبال جذب گردشگر سلامت در استان خواهیم بود

 

حوزه ورزش :  معرفی بیرجند به 100 نمایندگی های سیاسی در کشورها

عرفانی مهارتی با دیپلماسی ورزشی هم اشاره و خاطرنشان کرد: ورزش می تواند به عنوان سفیر خراسان جنوبی با کشورها باشد چرا که در ماه گذشته میزبان تیم ملی والیبال کشور افغانستان برای برگزاری اردو در استان بودیم که همراهی مدیران استانی موجب شد تا اقامت و اردو خوبی در ایران صورت گیرد. وی مسابقات بین المللی بیرجند جونیور را یکی از مهمترین اتفاقات تاریخ خراسان جنوبی دانست و گفت: معرفی بیرجند به بیش از 100 نمایندگی سیاسی در کشورهای دیگر موجب شد تا ذهینت و معرفی استان خراسان جنوبی در بین آنها باشد که متاسفانه با وجود ویروس کرونا کلیه مسابقات به زمان دیگری موکول شد.

وی یادآورشد: ورزشکاران ورزش های زورخانه ای و پهلوانی از کشورهای افغانستان، عراق، اندونزی و اوگاندا از 2 ماه گذشته در بیرجند حضور داشتند و تعداد مربی بومی از خراسان جنوبی کار آموزش به این ورزشکاران را انجام دادند.

 

حوزه اجتماعی:معرفی توانمندی های اجتماعی استان به دیگرکشورها

 

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در استان خراسان جنوبی به مسئولیت های اجتماعی این نمایندگی هم اشاره کرد و گفت: چند مدت پیش به همراه نفیسه نخعی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری از موسسه توانبخشی و کارگاه دستان پرتوان بازدید کردیم و مقرر شد توانمندی های آنان و دیگر توانمندی های موسسات استانی دیگر را به دیگر کشور ها معرفی کنیم.

 

میهمان نوازی مناسب برای زائرین پاکستانی عبوری از خراسان جنوبی

رئیس نمایندگی وزارت امورخارجه در استان خراسان جنوبی به مراسم اربعین سالجاری اشاره کرد و گفت: میهمان نوازی مناسبی برای زائرین پاکستانی عبوری از خراسان جنوبی صورت گرفت که موجب شناخت و تقویت روابط مردم پاکستان و خراسان جنوبی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز