استاندار خراسان جنوبی:

سال ۹۸؛ سال برنامه ریزی و ۹۹ سال توسعه است

۱۳۹۹/۰۱/۰۱ - ۱۶:۱۳:۳۱
کد خبر: ۹۷۹۸۳۷
سال ۹۸؛ سال  برنامه ریزی و ۹۹ سال توسعه است
استاندار خراسان جنوبی گفت: شروع عملیات اجرایی احداث راه آهن بیرجند - گناباد، پس از سالها انتظار تحقق پیدا کرد و افزایش پروژه‌های احداث باندهای دوم جاده‌های اصلی استان با جذب چند برابری اعتبارات ملی به سرعت عملیاتی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، در پیام محمدصادق معتمدیان استاندارخراسان جنوبی سال 99را به مردم تبریک گفت: حلول سال ۱۳۹۹ هجری شمسی و عید سعید نوروز را که امسال مصادف است با شهادت امام موسی کاظم (ع) خدمت مردم شریف و عزیزمان در اقصی نقاط استان پهناور خراسان جنوبی تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم. 

وی افزود: سال ۱۳۹۸ را با همه فراز و فرودها و تلخی‌هایی که داشت، پشت سر گذاشتیم، در ابتدای سال با بحران سیل در کشور و استان مواجه بودیم که بحمدلله با همراهی مردم، کارکنان دستگاه‌های اجرایی و پرسنل زحمتکش نیروهای مسلح به خوبی از این حادثه عبور کردیم. 

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی اظهار داشت: در جریان افزایش قیمت بنزین در سطح کشور و استان، مردم ولایتمدار ما در استان خراسان جنوبی با نجابت مثال زدنی خود با سیاست‌های نظام همراهی کردند و بدون هیچ مشکلی، این مقطع را هم پشت سر گذاشتیم. 

رادوی گفت: متأسفانه یکی از تلخ‌ترین حوادث سال ۹۸، شهادت سردار محبوب دلها،حاج قاسم سلیمانی توسط تروریست‌ها بود که مردم حق شناس ما به حق در تجلیل و بزرگداشت این مرد بزرگ، سنگ تمام گذاشتند. 

معتمدیان اضافه کرد: در سال ۹۸ ما شاهد برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بودیم که خوشبختانه مردم ما در استان حماسه خلق کردند و بالاترین سطح مشارکت در کشور را رقم زدند و به لطف خداوند، این انتخابات با تلاش‌های خالصانه و شبانه‌روزی عوامل اجرایی، عوامل نظارتی، عوامل امنیتی و انتظامی در سلامت و امنیت کامل برگزار شد. 

وی بیان کرد: در حوزه توسعه استان در بخش‌های زیرساختی و عمرانی علیرغم همه موانع و مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان، خوشبختانه اقدامات شایسته و درخور توجهی توسط دستگاه‌های اجرایی آغاز و مسیر شتابان توسعه استان ریل‌گذاری شد. 

استاندار خراسان جنوبی گفت: شروع عملیات اجرایی احداث راه آهن بیرجند - گناباد، پس از سالها انتظار تحقق پیدا کرد و افزایش پروژه‌های احداث باندهای دوم جاده‌های اصلی استان با جذب چند برابری اعتبارات ملی به سرعت عملیاتی شد. 

وی افزود: در سال ۹۸ ما احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی را آغاز کردیم و ان شاءالله در اوایل سال ۹۹ به اتمام خواهیم رساند.

وی گفت: توفیق کسب عنوان اول در بحث تدوین و تصویب سند سازگاری با شرایط کم آبی نصیب استان ما شد و در سال ۹۸ نهضت‌های مختلفی در جهت توسعه استان آغاز کردیم، نهضت گلخانه‌ای، نهضت گازرسانی به روستاها، نهضت آبرسانی در روستاها و اجرای طرح‌های منطقه‌ای مثل طرح هاب شتر از طرح‌های بسیار مهمی بود که در استان خراسان جنوبی اجرایی و عملیاتی شد.  معتمدیان بیان کرد: ما توفیق داشتیم در سال ۹۸ با نهادهای حاکمیتی، تفاهم‌نامه‌ای جهت توسعه مناطق محروم منعقد کنیم و یکی از کارهای ارزشمندی که در سال ۹۸ انجام گرفت، ضریب نفوذ دیجیتال در مناطق کمتر برخوردار استان با تلاش‌های عزیزان ما در صدا و سیما و حمایت‌هایی که در استان انجام گرفت، به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کرد. 

وی افزود: شبکه‌های تلفن ثابت، تلفن همراه و همین طور ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در مناطق مختلف شهری و روستایی استان به شکل قابل توجهی توسعه پیدا کرد. 

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: همایش ملی روستا و عشایر برای اولین بار در کشور با حضور معاون اول محترم رئیس جمهور، تعدادی از وزرا، معاونین وزرا و برخی از مسئولین و رؤسای سازمان‌های ملی در استان خراسان جنوبی برگزار شد. 

وی اظهار داشت: در سال ۹۸ با تلاش‌هایی که انجام گرفت ما در جذب اعتبارات استانی و به خصوص اعتبارات ملی، توفیقات بسیار خوبی را داشتیم و افزایش حضور مقامات ارشد از معاونین رئیس جمهور، وزرا، معاونین وزرا و رؤسای سازمان‌ها در سال ۹۸ آثار و برکات خوبی را در جهت رشد توسعه استان به دنبال داشت. 

معتمدیان ادامه داد: یکی از تلخ‌ترین اتفاقات ماه پایانی سال ۹۸ ورود ویروس کرونا به کشور و استان بود که متأسفانه تعدادی از شهروندان ما به این ویروس مبتلا شدند و تعدادی هم متأسفانه جان خودشان را از دست دادند. 

وی گفت: وظیفه خودم می‌دانم از ایثارگری‌ها و فداکاری‌های تمامی تلاشگران خط مقدم جبهه سلامت در مقابله با ویروس کرونا به ویژه پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران و همه کادرهای درمانی صمیمانه تقدیر و تشکر داشته باشم. 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: از همه مردم با فرهنگ و شریف استان خراسان جنوبی تقاضا دارم برای حفظ سلامتی خود، بستگان و هم استانی‌های عزیزمان، خطر ویروس کرونا را جدی بگیرید و به هشدارهای در خانه ماندن، پرهیز از سفر، عدم حضور در مراکز تجمعی و به ویژه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توجه کافی را داشته باشید. 

وی افزود: ان شاالله که هرچه زودتر با لطف پروردگار و همت و تلاش و همراهی همه عزیزان، جشن مهار این بیماری را برپا کنیم. در پایان از خداوند متعال، سالی سرشار از سلامت، برکت و عزت برای مردم خوب و فهیم استان مان آرزو می‌کنم، پیروز و سربلند و مانا باشید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز