استاندار آذربایجان شرقی:

پروتکل منطقه‌ای پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا تنظیم و اجرا می‌شود

۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۱۶:۲۶:۴۳
کد خبر: ۹۸۰۵۴۹
پروتکل منطقه‌ای پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا تنظیم و اجرا می‌شود
استاندار آذربایجان ‌شرقی گفت: در راستای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع بیشتر آن، پروتکل منطقه‌ای با همکاری استان‌های مجاور تنظیم و اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در حاشیه بازدید از روند کنترل‌های مراقبتی و بهداشتی در مبادی ورودی و خروجی استان، با اعلام این خبر، اظهار داشت: بر اساس این پروتکل که جزئیات آن در جلسه استانداران سه استان شمال غرب کشور پس از این بازدید، مشخص و اعلام می شود، محدودیت تردد در جاده‌ها و غربال‌گری مشترک با همکاری این استان‌ها انجام شود.

وی گفت: در حال حاضر بر اساس غربال‌گری‌های مستمر در مبادی ورودی و خروجی استان، افراد مشکوک به کرونا شناسایی شده و از ورود آنها به استان و شهرستان‌ها جلوگیری می‌شود.

پورمحمدی افزود: در بازدیدی که از پلیس‌راه تبریز- آذرشهر داشتیم، غربال‌گری به شکل جدی انجام می‌شود و در مدت بازدید نیز پنج نفر مشکوک به کرونا شناسایی و از ورود آنها ممانعت شد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از ضدعفونی کردن خودروها و تب‌سنجی سرنشینان آنها در ورودی شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: خیران در انجام این اقدامات و تهیه مواد ضدعفونی‌کننده و تب‌سنج سنگ‌تمام گذاشته‌اند که قابل تقدیر است.

پورمحمدی افزود: غربال‌گری و پایش یکی از عوامل مهم در کنترل بیماری کروناست که باید مورد توجه قرار گیرد؛ ضمن اینکه کاهش سفرهای غیرضروری  در این موضوع بسیار تعیین‌کننده است و بر اساس گزارش پلیس راه، امسال 70 درصد کاهش سفر را در استان شاهدیم.

وی با بیان اینکه ورودی‌های استان توسط 45 گروه از امدادگران هلال احمر کنترل می‌شود، گفت: در حال حاضر تمامی خودروها در مبادی ورودی و خروجی استان مورد سنجش و غربال‌گری قرار می گیرند که این روند به صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اجرای توصیه های پزشکی از سوی مردم گفت: مردم در سامانه سلامت ثبت نام کرده و در صورت داشتن سوال  یا علایم مشکوک با شماره ۴۰۳۰ تماس بگیرند.

 

 

نظر شما