استاندار مرکزی در پاسخ به سوال رئیس جمهور گزارشی از و ضعیت عمومی استان در زمینه مقابله با کرونا ارائه کرد؛

میزان شیوع کرونا در استان مرکزی نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است / بیش از نیمی از جمعیت استان غربالگری شدند / مردم استان همکاری خوبی با  مسوولان برای در خانه ماندن داشتند

۱۳۹۹/۰۱/۰۴ - ۲۰:۵۵:۵۸
کد خبر: ۹۸۰۵۸۴
میزان شیوع  کرونا در استان مرکزی نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است  / بیش از نیمی از جمعیت  استان غربالگری شدند / مردم استان  همکاری خوبی با  مسوولان برای در خانه ماندن داشتند
استاندار استان مرکزی در پاسخ به سوال رئیس جمهور گزارشی از وضعیت عمومی استان در زمینه مقابله با کرونا و نیز میزان مسافران نوروزی ارائه داد و  گفت: میزان رشد ویروس کرونا در استان مرکزی وضعیت معمولی و طبیعی یافته و نسبت به هفته گذشته رشد و شیوع این ویروس بسیار کاهش یافته است و از ۹۱۲ نفر بیمار قطعی کرونا طی ۳۴ روز گذشته ۵۶۶ نفر ترخیص و ۱۰۹ نفر در منزل قرنطینه هستند و تعداد فوتی‌ها بسیار کاهش داشته است.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از جمعیت یک و نیم میلیون نفری استان مرکزی غربالگری شدند و این روند ادامه دارد و در مجموع استان در شرایط به نسبت پایداری قرار دارد. وی اظهار داشت کرد: امسال میزان مسافران و ورود خودروها به استان به طور متوسط ۷۰ درصد کاهش داشته است و جزو استان‌هایی بودیم که مردم استان همکاری خوبی با  مسوولان برای در خانه ماندن داشتند.

استاندار استان مرکزی همچنین در پاسخ به سوال رئیس جمهور درباره وضعیت فروشگاههای مواد غذایی و  نیازمندی‌های ضروری مردم گفت: در این استان هیچ‌گونه کمبودی وجود ندارد و اکثر انبارهای استان مملو از اقلام ضروری و مورد نیاز مردم از جمله مواد غذایی  و دارویی است.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: انگیزه، ایثار و فداکاری در کادر درمانی استان برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ موج می‌زند و همه قدردان این زحمات هستیم.

 آقازداه افزود: در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان مرکزی دستگاه‌های متعدد دولتی، نهادها و مردم بسیج شده‌اند اما به واقع کادر درمانی و خدماتی مراکز درمانی این استان از انگیزه بالایی برخوردارند و به دیگران نیز روحیه می‌دهند.

وی بیان کرد: بسیاری از پرستاران و کادر درمانی استان مرکزی از گذشته مطالبات و انتظاراتی داشتند اما با شیوع این بیماری تمام مشکلات و انتظارات خود را کنار گذاشتند و با جان و دل برای سلامت مردم آمده‌اند و از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اراک با مدیریت نیروی جوان، دانشکده علوم پزشکی خمین و دانشکده علوم پزشکی ساوه تاکنون در امر مقابله با این بیماری خوش درخشیده‌اند و انتظار است دولت نگاه ویژه به این استان و حل مشکلات داشته باشد و در آینده نزدیک شاهد یک جشن  پس از شکست کرونا در مراکز درمانی باشیم.

 

نظر شما