سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا:

بسته اقتصادی برای اصناف و کسب و کار های آسیب پذیر در نظر گرفته شده است/ ورود به استان اصفهان سخت تر می‌شود

۱۳۹۹/۰۱/۰۶ - ۱۹:۴۳:۴۹
کد خبر: ۹۸۱۲۴۲
بسته اقتصادی برای اصناف و کسب و کار های آسیب پذیر در نظر گرفته شده است/ ورود به استان اصفهان سخت تر می‌شود
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: بسته اقتصادی توسط معاونت اقتصادی و سازمان صمت تدوین شده و این بسته اقتصادی به ستاد ملی پیشنهاد شد و پس بررسی توسط سازمان ملی مقابله با کرونا بسته اقتصادی برای اصناف، کسب و کار های آسیب پذیر و کم درآمد اعمال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان؛ حجت الله غلامی، در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه گفت: تصمیم بر این گرفته شد، آرامستان ها و گلزار شهدا تا 15 فروردین بسته باشد و برای تمدید مجدد تعطیلی ها در جلسات بعدی تصمیم گیری خواهد شد.

وی ادامه داد: برای کاهش حضور افراد در  پارک ها و تفرجگاه ها تصمیم بر این گرفته شد تمامی روشنایی و چراغ های پارک های سطح استان تا ساعت 24 خاموش بوده و جهت حفظ امنیت از ساعت 24 به بعد تنها 50درصد از چراغ ها روشن شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اعمال مقررات  در خصوص تردد خوردروها، ادامه داد: جهت کاهش تردد خودرو در 13 فروردین از دوازدهم فروردین قوانین سخت برای تردد خودروها اعمال خواهد شد.

غلامی افزود: 14  ورودی اصلی و 70 ورودی فرعی استان اصفهان تحت کنترل است و تردد در ورودی های فرعی و اصلی شدت یافته و از فردا سخت گیری های بیشتری اعمال خواهد شد.

وی با بیان اینکه نسبت به سال گذشته حجم سفر ها 80 درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: اجازه نخواهیم داد موج دوم سفرها که از هفته دوم تعطیلات آغاز می‌شود برای استان مشکلی ایجاد کند و سخت گیری بیشتری در موادی ورودی شهر خواهیم داشت. تا کنون 159 هزار 345 خودرو غربالگری شد که هزار و 131 نفر به دلیل وجود علائم بیماری قرنطینه شده‌اند.

 

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در ارباط با تعطیلی اصناف گفت: مقرر شده است کلیه اصناف غیر ضروری و فروشگاه هایی که نیازمندی مردم را تامین نمی‌کنند تعطیل شده و با متخلفین برخورد جدی صورت بگیرد. ادارات خیر خدماتی نیز به صورت نیمه تعطیل است و کارمندان با حداقل نیروی مورد نیاز برای رفع مشکلات مردم حضور پیدا خواهند کرد.

غلامی تصریح کرد: تیم های بازرسی فعال شده اند و اماکن گردشگری و متخلف تا کنون پلمپ شده و مراکز تفریحی گردشگری تعطیل است و هیچگونه خدماتی به مسافران نخواهیم داشت.

وی افزود: یکی از مهمترین مصوبات جلسه اخیر عملیات سراسری بیولوژیک نیروی سپاه است که در اصفهان از شنبه آغاز خواهد شد و از توان تخصصی نیروی سپاه استفاده شده و این مانور در راستای غربالگری و ضدعفونی انجام خواهد شد. همچنین نیروی بسیج و نیروی انتظامی در سطح شهر حضور فعال دارند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه اولویت بعد از استان اصفهان شهرستان های کاشان، آران و بیدگل و اردستان است، ادامه داد: بسته های بهداشتی درمانی و معیشتی برای قشر های نیازمند در سطح استان پیش بینی شده که در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

غلامی در ارتباط با اقدامات ستاد استانی مبارزه با کرونا بعد از تعطیلات نوروزی گفت: بعد از تعطیلات نوروزی بحث اصلی بازگشایی مدارس است و باید این موضوع در ستاد ملی مطرح شده و تصمیم گیری شود. هنوز تصمیم برای 15 فروریدن به بعد گرفته نشده است.

وی با اشاره به عدم ارائه آمار استانی مبتلایان به کرونا، تصریح کرد: اگر هر مجموعه‌ای آمار دهد به لحاظ روانی جامعه را تحت تاثیر قرار خواهد داد. تصمیم بر این شد آمار را یا در مقیاس ملی ارائه کنیم یا صرفا از طریق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان اطلاع رسانی شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه وضعیت در استان اصفهان پایدار نیست، ادامه داد: تنها 20 درصد شبکه اتوبوس رانی فعال بوده و طرح زوج و فرد از در منزل آغاز خواهد شد و فقط ادارات خدمات رسان هستند که فعال بوده و کارمندان قرار است در خانواده میزبان سلامت خود باشند و با ظرفیت کمتر از یک سوم نیروی کارمند فعالیت ادارات ادامه داشته باشد.

غلامی با اشاره به اقدامات لازم برای خسارت وارد شده به اصناف گفت: در جلسه ستاد استانی بسته اقتصادی توسط معاونت اقتصادی و سازمان صمت تدوین شده و این بسته اقتصادی به ستاد ملی پیشنهاد شد و پس بررسی توسط سازمان ملی مقابله با کرونا بسته اقتصادی برای اصناف، کسب و کار های آسیب پذیر و کم درآمد اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: کاشان، آران و بیدگل و اردستان وضعیت حادی دارد و نسبت به دیگر شهرستان ها ویژه هستند و در خصوص اعتبارات و اقلام بهداشتی و درمانی کمک شده است و سهم اقلام بهداشتی درمانی را ارائه کرده ایم.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: در کشور 45 درصد ثبت نام در سامانه سنجش کرونا انجام شده و استان اصفهان با توجه به همکاری های صورت گرفته با دستگاه های اجرایی ثبت نام در سامانه به 23 درصد رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز