رییس پلیس راه استان خراسان جنوبی:

۳۶ فقره تصادف منجر به ۶۸ زخمی و ۲ فوتی شد / کاهش ۸۰ درصدی تصادفات در محورهای خراسان جنوبی

۱۳۹۹/۰۱/۰۸ - ۱۶:۰۰:۳۳
کد خبر: ۹۸۱۷۵۰
۳۶ فقره تصادف منجر به ۶۸ زخمی و ۲ فوتی شد / کاهش ۸۰ درصدی تصادفات در محورهای خراسان جنوبی
رضایی خبرداد: یشترین علت تصادفات، بی‌توجهی به جلو با ۴۰ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۳۱ درصد بوده است

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، سرهنگ علیرضا رضایی رییس پلیس راه استان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگاران گفت:در تعطیلات نوروزی ۳۶ فقره تصادف فوتی و جرحی در استان رخ داد که بر اثر آن ۲ نفر کشته و ۶۸ نفر مجروع شدند. 

وی گفت: بیشترین علت تصادفات، بی‌توجهی به جلو با ۴۰ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۳۱ درصد بوده است بطوری که در این مدت ۱۳ دستگاه خودرو که دارای تخلفات حادثه ساز بودند توسط عوامل پلیس راه توقیف شدند که در این زمینه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۹ درصد کاهش داشته‌ایم.

رییس پلیس راه استان خراسان جنوبی گفت: براساس آمارها، بیشترین تصادفات رانندگی بین ساعت ۱۲ تا ۱۶ رخ داده است که نشان دهنده خستگی و خواب آلودگی، بی توجهی به جلو و تخطی از سرعت مجاز بوده است.

وی از تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز خبر داد و افزود: ماموران پلیس راه با هرگونه تخلف حادثه‌ساز در جاده‌ها بطور جدی برخورد می‌کنند بویژه در این ایام به علت شیوع ویروس کرونا که موجب خلوتی جاده‌ها شده است متاسفانه برخی رانندگان قانون گریز از این موقعیت سوء استفاده کرده و با تخطی از سرعت مجاز حادثه آفریدند.

سرهنگ رضایی یادآور شد: ترافیک در ورودی برخی شهرها به صورت مقطعی بوده و به دلیل انجام تست غربالگری ویروس کرونا شکل می‌گیرد.

وی بیان کرد: این موضوع بعضا در شبکه‌های اجتماعی به تصویر کشیده شده و چنین وانمود می‌شود که مردم به پویش «#در_خانه_بمانیم» بی‌توجه بوده‌اند.

رییس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: میزان تردد در راه‌های استان از ۲۵ اسفند ۹۸ تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۵۲ درصد کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: جا دارد از هم استانی‌هایی که با مشارکت خود در این پویش (#در_خانه_بمانیم) با پرهیز از سفر، به قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا کمک می کنند، قدردانی کنم.

طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها، بامداد جمعه هشتم فروردین ماه با اعمال محدودیت‌هایی برای تردد خودروها در سراسر کشور آغاز شد.

براساس این طرح که مصوب ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا و همچنین مورد تایید وزارت بهداشت و کارشناسان است، فقط افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز