مدیرکل استاندارد استان مرکزی؛

بهبود مصرف انرژی در واحدهای پرمصرف از برنامه های سازمان ملی استاندارد است

۱۳۹۹/۰۱/۱۷ - ۱۲:۳۱:۱۹
کد خبر: ۹۸۴۵۵۱
بهبود مصرف انرژی در واحدهای پرمصرف از برنامه های سازمان ملی استاندارد است
مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: بازرسی فنی معیار مصرف انرژی صنایع انرژی بر در دستور کار سازمان ملی استاندارد قرار دارد.

به گزارش برنا از اراک  ، مهناز جعفریان با بیان اینکه بازرسی های مربوط به معیار مصرف انرژی در صنایع هر سال در دستور کار سازمان ملی استاندارد قرار دارد، ابراز داشت: در سال 1398 بازرسی از 30 واحد صنعتی انرژی بر در دستور کار قرار داشته است که با عملیاتی شدن 43 بازرسی رشد 143 درصدی محقق شده است.

وی بهبود فرایند مصرف انرژی در واحدهای پرمصرف را هدف از این بازرسی ها عنوان کرد و گفت: تدوین استانداردهای معیار مصرف انرژی، یکی از مهم‌ترین اقدامات کلان کشور در راستای ایجاد چارچوب مناسب و تعیین الزامات قانونی جهت بسترسازی بهبود عملکرد انرژی در واحدهای صنعتی و ساختمانی و همچنین زمینه‌سازی مورد نیاز در راستای انجام پیش‌بینی‌های مربوط به تقاضا و برنامه ریزی تولید انرژی است.

جعفریان همچنین خاطر نشان کرد: سالانه بخش قابل توجهی از منابع انرژی کشور به دلایل مختلف چون مناسب نبودن شیوه های فناوری، ارزان بودن انرژی و عدم دقت در مصرف مستوجب اتلاف شده و این امر علاوه بر کاهش منابع خدادادی انرژی کشور، افزایش آلودگی و صرف هزینه های سنگین استحصال ،تولید، انتقال و توزیع انرژی را به دنبال داشته است.

 

نظر شما