رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک؛

هجوم مردم به خیابان‌ها نگران کننده است / مبتلا به کووید ۱۹ مقررات قرنطینه خانگی را رعایت کنند

۱۳۹۹/۰۱/۱۸ - ۱۱:۳۷:۱۱
کد خبر: ۹۸۴۹۶۰
هجوم مردم به خیابان‌ها نگران کننده است / مبتلا به کووید ۱۹  مقررات قرنطینه خانگی را رعایت کنند
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ باید مقررات قرنطینه خانگی را رعایت کرده و تا زمان بهبودی و تایید پزشکان از حضور در اجتماع خودداری کنند.

به گزارش برنا از اراک ، دکتر محمد جمالیان  افزود: افرادی که قرنطینه خانگی هستند باید عنوان یک وظیفه اجتماعی و اخلاقی آن را حفظ کنند و تا رفع کامل بیماری مراقب ارتباطات خود باشند.

وی اظهار داشت: گزارش‌هایی از افرادی که باید در منزل قرنطینه باشند دریافت می‌شود که مقررات لازم را  رعایت نمی‌کنند و در اماکن عمومی حضور می‌یابند که این رویه باید اصلاح شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه آموزش‌هایی که هنگام ترخیص به بیماران داده می‌شود باید رعایت شده و بیماران تا پایان دوران نقاهت در منزل بمانند، افزود: تمهیدانی اندیشیده شده تا با کسانی که شرایط قرنطینه خانگی را رعایت نمی‌کنند، برخورد قضایی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: حضور مردم در اماکن عمومی بعد از تعطیلات نوروز بیشتر شده و احساس خطر به وجود آمده است و اگر مردم رویه زندگی عادی را بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام دهند آمارها در استان تغییرات چشم‌گیری خواهد داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هجوم مردم به خیابان‌ها بسیار نگران کننده است، چرا که کرونا تمام نشده است و خروج‌ مردم از خانه‌ها می‌تواند تمام زحمات کادر درمان و مسوولان را از بین ببرد.

دکتر جمالیان افزود: مردم اگر خسته شده‌اند و می‌خواهند از خانه‌هایشان خارج شوند، به فکر کادر درمان و بهداشت باشند که بیش از ۴۵ روز این شرایط سخت و طاقت فرسا را به خاطر شکست کووید۱۹ تحمل کرده‌اند.

وی اظهار داشت: بررسی‌های میدانی سطح شهر حاکی از این است که برخی از مردم توصیه‌های موکد بهداشتی و هشدارها را جدی نگرفته و گزارش‌ها نشان دهنده استمرار ترددها و رفتارهای اجتماعی مردمی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز