۷۲ هزار نفر از جاذبه‌های چهارمحال و بختیاری به شکل مجازی دیدن کردند

۱۳۹۹/۰۱/۱۹ - ۱۱:۵۸:۰۳
کد خبر: ۹۸۵۴۲۲
۷۲ هزار نفر از جاذبه‌های چهارمحال و بختیاری به شکل مجازی دیدن کردند
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: از ۲۵ اسفند سال‌۹۸ تاکنون افزون‌بر ۷۲ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری این استان به‌صورت مَجازی دیدن کرده‌اند.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزایی برنا؛ مهرداد جوادی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر تاکید کرد: روزانه به‌طور میانگین۳ هزار گردشگری مَجازی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از طریق مراجعه به سایت و شبکه‌های مجازی زیر نظر این اداره کل دیدن کردند.

وی افزود: معرفی جاذبه‌های کمتر شناخته شده استان در فضای مجازی به علت شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت حضور فیزیکی گردشگران در این مکان‌ها انجام شد.

جوادی، چهارمحال و بختیاری را یکی از مناطق مهم طبیعت‌گردی ایران عنوان و تصریح کرد: در این برنامه تالاب‌ها، آبشارها، رودخانه‌ها، بناهای تاریخی، سدها، موزه‌ها، قلعه‌ها، پل‌ها، صنایع دستی، موسیقی‌های محلی، آیین‌های بومی و سایر جاذبه‌های مرتبط با طبیعت، تاریخ و گردشگری این استان به مردم معرفی شده است.

وی یادآور شد: دیدار از آثار طبیعی، تاریخی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در فضای مجازی از طریق مراجعه به سایت اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به نشانی chb.mcth.ir امکان‌پذیر است.

اجرای طرح گردشگری مجازی "سفر به چهارمحال و بختیاری" در نوروز ۱۳۹۹ نقش مهمی در استفاده از بسترهای مهم الکترونیکی، اینترنتی و فضای مجازی ایفا کرد.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

نظر شما